20 начина да увеличим продажбите на нашия онлайн магазин

Увеличи своите онлайн продажби с Tendrik

И така, вече сте изградили своя онлайн магазин. В него предлагате страхотни продукти (или услуги) и е само въпрос на време хората да започнат да се „тълпят” в него и да пазаруват като луди, превръщайки ви в следващия IT милионер.

Съжалявам, че ще трябва да ви го кажа, но това няма да се случи. Защо? Защото времето е последното нещо, на което да разчитате, когато става въпрос за онлайн продажби. Има обаче някои наистина прости начини, които могат да ви помогнат да увеличите продажбите на вашия онлайн магазин. И всички те имат нещо общо. Жокер: то няма никаква връзка с продуктите, които предлагате.

За да бъде успешен вашия онлайн магазин, трябва да предложите на клиентите си много повече от страхотни продукти (услуги). Всичко се крие в това да създадете най-оптимизираното преживяване за вашите клиенти! Ето как да го постигнете:

1. Уверете се, че всичко е персонализирано

Отдавна са отминали дните, в които фразата „просто бизнес, нищо лично” работеше. В съвременното онлайн пазаруване всичко е лично. Колкото по-скоро приемете този факт, толкова по-добри резултати ще постигнете. Когато покажете „лицето” на своя онлайн магазин, не само ще увеличите доверието в него (нещо, което определено искате), но също така и ще го направите по-привлекателен. А, както знаете, хората обичат да купуват от … хора.

Как да покажете „лицето” на своя онлайн магазин? Възможностите са безкрайни! Можете да включите връзки към (личните) профили в социалните мрежи на ключовите хора, отговорни за сайта; да разкажете историята на своя магазин, да споделите мисията си, дори своите мечти! Бъдете креативни в раздела „за нас” – включете интервюта с лични и професионални въпроси към собственика на онлайн магазина, добавете няколко негови снимки заедно със семейството му, екипа му и т.н.

2. Превърнете онлайн пазаруването в незабравимо (визуално) изживяване

Всеки знае, че една снимка казва повече от хиляди думи. За съжаление, страхотните (дори изключителни) снимки са абсолютният минимум в наши дни, ако искате клиентът поне да кликне върху вашите продукти, за да ги разгледа. С цел да се осигури едно наистина незабравимо потребителско изживяване, трябва да положите допълнителни усилия и да предложите различни методи за разглеждане (и дори „тестване”) на продуктите ви преди евентуална покупка.

Но как да се случи това? В дигиталния свят, в който живеем, е напълно възможно да пресъздадете преживяване подобно на това в реален магазин за своите купувачи с помощта на 360-градусови видеоклипове, неустоими целеви страници (landing pages), снимки, заснети от необичайни ъгли и т.н.

3. Бъдете гъвкави относно начините за плащане

Предлагането на богато разнообразие от възможности за плащане на клиентите сериозно увеличава шансовете ви да превърнете безцелното сърфиране в натискане на бутона „Купи”. Не се ограничавайте само с плащане по банков път – с дебитна/кредитна карта. Плащането с PayPal е едно от най-сигурните към момента, но ако нещо ви притеснява, може да ползвате само българската му версия – ePay. Възможностите са огромни, някои дори избират и плащане с Bitcoins, въпреки че не са толкова популярни все още в България. Важното е да не затруднявате клиента да завърши покупката си, като ограничавате възможностите му за плащане. Колкото повече методи на плащане са възможни при завършване на покупката, толкова по-малко разочаровани клиенти ще имате.

Предложете множество възможности за плащане и клиентите ви ще бъдат щастливи. Amazon го прави. Alibaba го прави. Всъщност всички големи риби в онлайн търговията го правят и си има причина за това!

4. Не бъдете срамежливи, когато става въпрос за постижения

Срамежливостта не е качество, което може да ви помогне да получите онлайн продажбите, за които мечтаете. Изтъкването на вашите постижения обаче ще свърши работа. Всичко, с което се гордеете, трябва да намери своето място във вашия онлайн магазин. Позициониране, сертификати, акредитиви, препоръки, награди, каквото се сетите. Ако има значка, значи трябва да го покажете в сайта (дори и ако няма, можете да си създадете такава сами и пак да я изложите). Изградете доверие в посетителите си и те скоро ще се превърнат във ваши лоялни клиенти.

5. Добавете SSL сертификат към своя онлайн магазин

Както вече споменахме, да накарате купувача се чувства сигурен по време на „престоя” си във вашия сайт е от съществено значение за изграждането на доверие – то тласка една стъпка по-близо към натискане на бутона „Купи”. Добавянето на SSL сертификат към вашия онлайн магазин ще накара потребителите да се чувстват уверени, че техните данни са защитени, така че се уверете, че вашият онлайн магазин разполага с него. Освен като чудесен инструмент за стимулиране на продажбите, SSL сертификатът дава предимство на вашия сайт в Google (а, както знаете, основното правило онлайн гласи – ако Google го обича, вашият сайт също трябва да го заобича).

6. Не подценявайте силата на БЕЗПЛАТНА ДОСТАВКА

Знаете ли, че 96% от онлайн купувачите са по-склонни да натиснат бутона „Купи”, ако онлайн магазинът предлага безплатна доставка? Не искам да ви разочаровам, но ако искате да увеличите продажбите в онлайн магазина си, безплатната доставка вече не е опция за вас. Тя е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА. А искате ли да направите пазаруването в сайта ви още по-привлекателно за клиентите? Предложете им и безплатно връщане на продуктите!

7. Добавете стойност към продуктите си

Добавянето на стойност към продуктите ви не само вкарва повече трафик към вашия онлайн магазин (благодарим ти, Google), но също така е чудесен стимул за хората да изберат вашия продукт/услуга, вместо този, предлаган от конкуренцията. Как да го направите? Създайте за своите клиенти различни ръководства, като например, различни е-книги, статии от типа „Как да…“, отговорете на често задавани въпроси, включете идеи относно употребата на продукта, както и други текстове, които са насочени към решаване на ТЕХНИТЕ проблеми и те ще избират ВАС. Всеки път.

8. Оптимизирайте за мобилни устройства

Помните ли времето, когато всички бяхме свикнали да сърфираме в интернет на персонални компютри с клавиатура, отделен монитор и компютърно „тяло”, завряно под бюрото? Лаптопът го очаква същата съдба като настолните компютри. Просто помислете за това колко пъти използвахте вчера смартфона си за проверка на нещо онлайн, в сравнение с броя пъти, в които го използвахте, за да проведете телефонен разговор, и картинката ще ви стане ясна.

Мобилните устройства се използват все по-често за сърфиране онлайн и затова е от съществено значение да оптимизирате своя онлайн магазин и да го направите лесно-достъпен за мобилните потребители. Как да стане това? Направете го отзивчив за мобилни устройства (mobile responsive), добавете повече визуално съдържание и се уверете, че всичко, по което може да се потупа, е подходящо за това (tap-friendly). Наскоро Google обяви, че анонсира собствена js библиотека за ускоряване работата на уеб страниците за мобилни устройства – Accelerated Mobile Pages. AMP се очаква да бъде важен фактор за SEO оптимизацията през 2017 година, а и в цялата картина на уеб пространството.

9. Не губете от поглед „фунията“ на продажбите

Ако имате онлайн магазин, това, което искате, е хората да купуват, нали? Удивително е колко много собственици на онлайн магазини недоглеждат това при създаването на своите онлайн магазини. Всички функции на онлайн магазина трябва да бъдат насочени към „изтикването” на посетителите надолу по фунията на продажбите. Нека им бъде лесно да поемат по правилния път, дръжте ги за ръката, така да се каже. Уверете се, че не се разсейват по пътя си, защото всяко разсейване може да доведе до стъпка встрани (или, не дай си Боже, назад), с което шансовете да използват кредитната си карта по предназначение стават минимални. Доста често срещане явление са забравените продукти в кошницата. А щом сте накарали клиента да си стигне до там, но обаче да не предприеме последната стъпка, си е чисто и просто пропусната възможност.

10. Продавайте на целевия си пазар

Основна грешка, която правят някои собственици на онлайн магазини, е да не мислят за своя целеви пазар при създаването на съдържание за своя онлайн магазин. Да се опитваш да угодиш на всички е доказана формула … за провал. Тя те кара да изглеждаш жалък, а няма нещо, което отвращава клиента повече от молещ се продавач. Не забравяйте, че хората не обичат да им бъде продавано, те обичат да купуват.

Държейки под око своя целеви пазар, вие ще можете по-лесно да създадете онлайн магазин, който ще ви помогне да привлечете правилната аудитория (целевата ви аудитория). Това обаче не е един от тези аспекти на онлайн бизнеса, които можете да настроите и да забравите. Това е безкраен процес, в който трябва да анализирате поведението на посетителите и да правите корекции в стратегията си, въз основа на това, което харесват (и не харесват) във вашия онлайн магазин.

Tendrik-Online-Prodajbi-Sales-Blog

11. Уверете се, че клиентът се чувства сигурно във вашия онлайн магазин

Никой не иска да поема рискове особено когато става въпрос за трудно спечелени пари и вашите клиенти не са изключение от това правило. Уверете се, че са наясно, че парите (и финансовата им информация) са в безопасност при вас и те ще ви благодарят като изберат да купуват от вас вместо от конкуренцията. За да подобрите нивата на конверсиите, сложете банери, удостоверяващи сигурността на данните, които да са лесно видими при завършване на покупката. Така ще премахнете и последната следа от несигурност в посетителите и ще получавате това, което искате (повече продажби, разбира се). Освен това, уверете вашите клиенти, че няма да бъде злоупотребено по никакъв начин с тяхната лична информация и лично пространство (или с други думи: без спам от ваша страна!).

12. Силата на upsells и cross-sales

Upselling и cross-selling са допълнителните продажби, които са и най-сладки. Просто помислете за това – вкарали сте потребителя в своя онлайн магазин, вече сте спечелили доверието му и той е готов да купува. Има ли по-добър момент да го съблазните да си купи и още нещо?

Upselling е магическа продажбена стратегия, която има за цел да накара клиента да плати повече пари. По същество това означава да предложите на клиента да си купи по-скъп продукт от едно и също продуктово семейство или да добави допълнителна функционалност/ъпгрейд към продукта, който е готов да купи (като удължена гаранция, например).

Cross-selling е продажбена техника, която най-добре се илюстрира чрез популярния въпрос: „Искате ли картофки с това?” По принцип по-трудна, отколкото upselling, техниката cross-selling означава да предложите на клиента да купи друг продукт от същата категория или пък допълнителен аксесоар, който може да се използва заедно с основния продукт. Ето някои примери за текст на cross-selling:

  • „Завършете визията”
  • „Често купувани заедно”
  • „Може да харесате още”
  • „Препоръчани продукти”
  • „Клиентите, закупили (основен продукт), купиха също”

13. Отлично клиентско обслужване

Страхотното потребителско преживяване в онлайн магазина не трябва да се изчерпва със закупуването на вашия продукт. Нужно е изключително клиентско обслужване и подкрепа, за да се превърне еднократният купувач в редовен клиент (мечтата на всеки търговец). Добрата новина е, че е сравнително лесно да впечатлите своите клиенти с отлично клиентско обслужване, тъй като средното ниво е престъпно ниско. Не забравяйте, че страхотното клиентско обслужване означава голяма удовлетвореност на клиентите. А един доволен клиент обича да се хвали със своето преживяване, което ще докара още повече потенциални клиенти „пред вратата” на вашия онлайн магазин.

14. Live chat и оптимизиране на процесите за общуване с клиенти

Директният чат, като Zopim Live Chat или други програми, автоматизира и улеснява общуването с вашите клиенти. От една страна, възможността за оставяне на коментари и съобщения от клиентите ви позволява да сте насреща 24/7 за тях, а и чрез него имате възможност да заложите на личната връзка между вас и вашите клиенти, както и да им покажете, че те са ваш приоритет. От друга страна, по този начин ще можете да им помогнете да вземат правилното решение и да ги подтикнете към покупка.

15. Важността на клиентските ревюта

Ревюто на клиент е полезно не само когато искате да получите реална обратна вързка за вашите продукти и как те се възприемат от аудиторията. Сред многото позитиви са, че то предлага помощ при избора на друг нов потенциален клиент; по този начин създава и сигурност, че продуктът вече е тестват; добавя и уникално съдържание към вашия сайт. Затова трябва да стимулирате вашите клиенти да пишат колкото се може повече ревюта (разбира се, положителни, но това също зависи от вас самите) на продуктите ви. Това става, например, чрез широко поле за оставяне на коментари, неизискващо регистрация.

16. Checkout само на една страница

Сложните и многобройни стъпки често карат клиентите да се отказват преди да завършат поръчката, което отново ни връща към изоставените поръчки в кошницата. За да избегнете това, едно от нещата, които трябва да направите, е да улесните максимално тяхната поръчка – тя трябва да е бърза, лесна, удобна и видима. Имате избор от голямо разнообразие на модули и функционалности за OpenCart, свързани с реализирането на поръчката. В Tendrik, например, предлагаме и един от най-добрите и най-популярните модули за quick checkout – Ajax Quick Checkout. Дали ще заложите на популярност или ще изградите изцяло нещо самостоятелно, важното е улеснението на клиента и неговото преживяване на уебсайта ви да е ваш приоритет.

17. Пълна информация за фирмата

Предоставяйки пълна и детайлна информация за вашата фирма – адрес, телефон, данни, обекти, служители, на вашите клиенти, ще покажете, че може да се разчита на вас и сте легитимни. По възможност може да заложите и на мултимедия, снимково и видео съдържание. Изненадващо, но много магазини не го правят – някои от тях сигурно защото са в сектора на сивата икономика. Но това е съществено – по този начин усилвате клиентското доверие във вас!

18. Remarketing кампании чрез Facebook и Google AdWords

Това са кампании, които позволяват увеличаване на нашите продажби като са насочени само към потребители, вече посещавали нашия уебсайт. По този начин ние можем да бъдем сигурни, че потребителят има интерес към това, което предлагаме, и да премахнем пречката, която го е спряла да осъществи покупка в предишното си посещение. Невинаги нещото, попречило на потребителя да осъществи покупка, е нещо сериозно – голяма част от тях забравят своите артикули в количката и после така и не се връщат към тях. Чрез ремаркетинг кампании, ние напомняме на потребителите за страхотното си съдържание и оферти, които предлагаме, и така стимулираме покупателното му желание.

19. Бързина на зареждане

Съвременният човек освен че е дигитален, е и зает. Дори когато прекарва времето си в Интернет, той е затрупан от (интересна) информация и от неща, които иска да види, прочете или научи. Затова, не карайте потребителите си да чакат – това не им е по вкуса. Дори вашите съдържание, предложения и дизайн да са перфектни, по този начин ще загубите голяма част от аудиторията си, просто защото те няма да пожелаят да стигнат до там. Освен това, бързината на зареждане е важен фактор за SEO оптимизацията и би ви донесла бонус точки при жестоката битка за първото място в редиците на Google. Затова не забравяйте, първото впечатление е важно!

20. Създаване на блог

Създаването и поддържането на блог би ви донесло единствено позитиви. Въпреки че противно на очакванията, поддържането на блог е изключително трудоемко начинание, то си заслужава. Блогът е още един канал за общуване с вашите клиенти. Той е не само човешкото лице зад вашата компания, но е и от съществено значение за доброто ви представяне в онлайн търсачките. Чрез него можете да покажете сериозното отношение към вашата работа и качественото й вършене. Той увеличава трафика ви. Можем да продължим да изреждаме позитивните страни на корпоративния блог и до утре, но това, което е важно да знаете, е, че блогът е тайната съставка на успешния бизнес.

Искате ли да повишите своите онлайн продажби? Имате ли нужда от качествени уеб, SEO и копирайтинг услуги? Свържете се с нашия екип!

Споделете тази публикация