10 причини да изберем Opencart за нашия онлайн магазин

opencart-online-store

Вече сме обсъждали безбройните предимства на пренасянето на вашия бизнес в онлайн пространството. Да бъдете винаги на линия за вашите клиенти, да имате възможност да задоволявате потребности бързо, ефективно и изпреварвайки своите конкуренти, да имате достъп до безбройни инструменти за подобряване на вашия бизнес. Тези и още много позитиви ви чакат в онлайн бизнес пространството. И това звучи страхотно, но откъде да започнете?

Съществуват различни възможности и платформи за стартиране на онлайн магазин. Имате възможност да изберете между уебсайт с custom CMS, SAAS платформи (платформи като Shopify, например, които изискват някакъв месечен абонамент, за да поддържат и да съществува онлайн магазина ви) и уебсайт на платформа с отворен код. Последният вариант е най-предпочитан от широката аудитория, поради многобройните предимства, които притежават. Избирайки платформа с отворен код получавате огромно разнообразие от теми и разширения, чрез които да модифицирате и изградите вашия онлайн магазин по собствен вкус и нужди; динамична и сигурна услуга – всекидневно тя бива тествана за пролуки в сигурността и към нейните функционалности биват добавени нови – нещо, с което не може да се похвалят сайтовете със собствен код; нискобюджетно решение на вашите проблеми, което едновременно с това е и най-доброто на пазара – рядко срещан вариант, нали? Ако искате да научите повече за позитивите на платформите с отворен код, може да го направите тук.

В тази статия ще се съсредоточим върху една от най-използваните платформи с отворен код за електронна търговия – OpenCart. Популярната платформа има добра модулна структура, предоставя голяма гама от възможности, притежава удобен и интуитивен потребителски интерфейс, лесна навигация и позволява на търговците да управляват своя магазин лесно и самостоятелно.

Събрали сме 10 от многобройните причини, заради които да изберете OpenCart за вашия онлайн магазин. Да започваме!

1. Opencart е безплатна

Платформата е безплатна и така единственият ви задължителен разход става хостингът и домейнът. Разбира се, има и платени модули или функционалности към нея, но те не са задължителни и са строго индивидуални – ползват се, ако искате да персонализирате магазина си по определен начин или според определена нужда.

Щом OpenCart е безплатна платформа, това означава, че всеки може да си я свали и съответно да разглежда кода й. Оттук тръгва притеснението дали в такъв случай тя не би била по-лесна за хакване, но отговорът е НЕ. Когато една система е с отворен код, тя дори е по-сигурна. OpenCart, например, има многобройни последователи и общности, които спомагат за нейното развитие. При наличието на проблеми, те, първо, се откриват много по-бързо, и второ, решението им също е светкавично, много по-ефикасно и също безплатно!

Контрастно, SAAS платформите са на абонаментен принцип, при който задължително трябва да се заплаща месечна такса и се налагат някакви ограничения от самата платформа. При OpenCart ограничения няма – нито откъм категории, продукти, клиенти, развитие и много други.

2. Лесна за разработка и развитие

Всеки, които има опит с PHP и познава добре MVC структурата, може изключително бързо да навлезне в материята, да започне да прави разширения и да модифицира темите. Но дори и да не сте толкова добре запознати, платформата е изключително приятно изградена и лесна за работа.

Оттам, има огромно разнообразие и на безплатни, и на платени решения, които могат да ви спестят дни, дори и месеци работа. (Може да намерите списък с разширенията, например, тук: https://opencart.com, https://codecanyon.net/)

Темите са на същия принцип. Много хора си мислят, че ако използват същата платформа (и отворена платформа като цяло) сайтът им лесно може да бъде копиран като дизайн, визия и функционалности. Но това не е така. OpenCart предлага голям набор от теми, чрез които може да персонализирате своя магазин по различни начини и да го направите да изглежда уникален, различен и „ваш“.

3. OpenCart и SEO оптимизацията

OpenCart е една от най-добре (а може би и най-добрата) оптимизираните платформи за електронна търговия. Всичко, което ни е нужно за една добра оптимизация, OpenCart го предоставя. От полета за мета заглавия и описания, през alt тагове, поставяне на метаданни като schema.org, до модули, които ни позволяват автоматично да манипулираме всички основни страници, категории и продукти на онлайн магазина (например, SEO Mega Pack) – повечето настройки дори са задължителни, за да се застраховаме напълно от неприятните резултати в Google.

Освен това имаме поле за персонализиран URL на всеки продукт, категория, информационна страница, където можем да сложим т.нар. Pretty URLs.

Така, ако имаме продукт iPhone7, според вас кой вариант ще се класира по-добре според Google?

http://domain.com/indexp.php?route=product/product&productid=69 или http://domain.com/iphone-7

Друг изключително важен фактор е скоростта на зареждане на уебсайта. Той е от значение не само за доброто позициониране в търсачките, но и за потребителите му.

Дори да имате само интересни продукти, страхотни промоции, иновативен дизайн и т.н., ако на всяко кликване из сайта ви му отнема повече от няколко секунди да зареди, а най-вече и за отварянето на първоначалната страница, то клиентът ще изгуби търпение и интерес и желанието му да пазарува от вас ще се изпари. Очаквайте следващата ни статия, в която ще ви покажем как да забързате вашият онлайн магазин.

4. Анализи и статистики

С Opencart може да извлечете различни статистики, с които да анализирате успеха на вашия онлайн магазин. Можете, например, да проверите кои са най-преглежданите продукти в уебсайта или кои са най-купуваните продукти в уебсайта; да проверите брой поръчки по ден, седмица, месец, година; да анализирате изцяло поведението на вашите клиенти и посетители и тяхната активност (включително регистрации, поръчки, влизания в уебсайта, дори и кой клиент/кои клиенти са поръчвали най-много от вашия уебсайт). OpenCart ни дава възможността да извлечем данни за цялостното поведение на нашите клиенти и онлайн представянето ни. На базата на това можем да изграждаме нови маркетингови стратегии, фирмени политики и онлайн поведение. За всичко останало си има Google Analytics.

5. Възможност за повече от един магазин, език или валута

OpenCart ни дава възможността да имаме повече от един магазин само с един административен панел. Често, когато бизнесът ни се развива много добре на дадена територия (Дай, Боже.), искаме да излезем и на чужд пазар и да разширим своята дейност и там. Вместо да се налага да копира изцяло уебсайта си с всяка една промяна, функционалност, екстра и допълнение към него, да си усложняваме работата и да натрупваме задължения за дни напред, понякога и седмици, ние можем просто да го „добавим“ към нашия в момента. Технически, ние създаваме друг магазин с различно описание, име, лого, а дори можем да добавим и друга тема.

Езици

След инсталирането си, OpenCart идва по подразбиране на английски език, но винаги можем да свалим всеки един език, който искаме, да го инсталираме и добавим – толкова лесно и магазинът ни вече е многоезичен.

Валути

С попълването само на няколко полета можем да добавим всяка една валута като опция за плащане към нашия онлайн магазин и толкова лесно клиентите ни могат да сменят и избират валутата според локацията си или предпочитанията си.

6. Клиентите и клиентските групи

Едно от най-качества на платформата е наличието на клиентски групи. С тяхна помощ можем да разделим нашите клиенти на безброй подразделения. Например, можем да си създадем обособена група за клиентите ни на едро и съответно да им предоставим други оферти и различни цени, които да се визуализират само на тях.

Можем да направим различна цена за над определена бройка продукти – например, цената на 10 продукта в комплект да бъде с отстъпка.

Можем да създаваме промоции само за някои клиенти групи. Например, ако имаме група с лоялни клиенти, можем да направим така, че единствено на тях да се визуализира отстъпка при дадени продукти от нашия асортимент, или да им предоставим съвсем различни (и най-често по-добри) промоции, за сметка на другите ни клиенти.

Ако, например, работим с различни дистрибутори или сме представители на дадена марка, можем да направим така, че само регистрирани клиенти да виждат определени цени в онлайн магазина.

7. Афилиейт програма

Афилиейт маркетингът е начинът, по който странични хора или наши клиенти могат да участват в нашия бизнес. Накратко, те „промотират“ нашите стоки и печелят комисионна при всяка продажба, която е направена, благодарение на тях.

Има изключително богат набор от ресурси по темата, чрез които може да задълбаете, колкото ви е нужно. Препоръчваме да се запознаете с историята на Amazon, защото освен нова и полезна информация ще получите и тонове вдъхновение.

В нашия онлайн магазин, можем само с няколко клика да стартираме афилиейт програма. Естествено, благодарение на OpenCart. Платформата ни дава възможност лесно да настройваме комисионни, да одобряваме афилиейтите и това, което остава, е те да започнат да работят за нас.

8. Допълнителни екстри като купони, ваучери, наградни точки, промоции и други

С такава широка гама от функционалности лесно можем да се превърнем не само в професионалисти в нашата ниша, но и професионалисти с професионален и качествен онлайн магазин.

Купони – лесно можем да създадем код, който да носи процент или фиксирана стойност отстъпка от цената на стоката. Можем да му зададем период, през който да е валиден и минимална стойност, при която да се активизира. И това са само част от настройките, които са налични.

Ваучери – голяма част от потребителите се колебаят, когато пазаруват особено когато става въпрос за подарък за друг човек. Дали ще им хареса, дали няма да намеря нещо по-добро, дали това е подходящо? За да спестим всички тези главоболия на нашите клиенти, ние просто можем да им предоставим възможността да закупят ваучери на дадена стойност. Така те няма да се притесняват дали техният подарък ще се хареса. Допълнително, по този начин ние имаме възможност да спечелим не един, а двама нови клиенти.

Наградни точки – някой наш клиент си закупува наш продукт, получава даден брой точки, на базата на закупения продукт и след като събере определен брой точки може да си закупи даден продукт безплатно (такъв, за който му достигат събраните точки). Тази функционалност изглежда, че следва доста очевидна последователност, но има нужда от доста голяма логистика. OpenCart е една от платформите, които улесняват максимално цялото ѝ плануване и изпълнение.

Промоции – при желание да пуснем промоция за някой/някои наш(и) продукт(и), лесно можем да изберем всички допълнителни настройки, които последват – от кой да бъде продуктът, за коя клиентска група да бъде валидна промоцията, до за какъв период да бъде активна тя.

Така лесно можем да оптимизираме процеса, свързан с коледните ни промоции, например. Те могат да бъдат подготвени по всяко време на годината, удобно за нас, и когато настъпи моментът за пускането им, то да бъде направено само с един бутон.

9. Методи за доставка и методи за разплащания на модулен принцип

Всички методи за доставка и разплащане са направени на модулен принцип, което е изключително практично решение от създателите й, знаейки че иначе няма как да бъдат покрити всички от тях. По този начин и потребителите са изключително улеснени, тъй като те могат по всяко време да намерят или закупят метод за доставка/плащане, инсталирането става с няколко клика и минути по-късно вече сайтът има работещ модул.

Благодарение на добрата структура на системата, ние си направихме метод за доставка с ЕКОНТ, който автоматизира работата на администратора с над 50% и става само с 2 клика на мишката.

Още с инсталирането получаваме близо 40 метода за разплащане, от които най-често използваните от нас са и най-популярните в момента, а именно: PayPal, наложен платеж, банков превод – кредитна и дебитна карта, и други.

10. Бързо се свиква с административният панел

Tendrik е фирма, която практикува в тази сфера вече близо 2 години. За този период от време сме изградили над 30 успешни онлайн магазина. След приключването на проекта за нас, следва периодът на интеграция на клиентите ни със системата на самия онлайн магазин. Всички магазини, които сме изградили, са на платформата OpenCart и смеем да твърдим, че тя премахна и този проблем на трудоемка интеграция, свикване и обучение за работа с нова система. Нужна ни е само една среща да обясним как се работи с платформата, функционалностите, които сме включили и които предлага, и нашите клиенти успяват лесно да разберат логистиката на управлението на своя онлайн магазин. Повечето не само се впечатлени от лесната обработка, но и от всички включени функционалности като: адаптивен дизайн, възможност за работа от страна на администратора през таблет и телефон. Често дори ни се случва нашите клиенти да се учат в движение по време на проекта, защото изявяват желание да се запознаят изцяло с възможностите на платформата.

Ако и вие искате да сте сред примерите за успешен онлайн бизнес, се доверете на нашия богат професионален опит с OpenCart при изграждането на вашия онлайн магазин. Свържете се с нас още сега!

Споделете тази публикация