5 чести SEO грешки в WordPress

Мнозина смятат, че от гледна точка на SEO, WordPress е напълно оптимизирана платформа, която изцяло заменя човешките усилия в борбата за по-добрите позиции в интернет. Но въпреки, че e една от най-използваните уеб платформи, няма как да не признаем, че все пак всеки WordPress уебсайт има нужда от допълнителна оптимизация, за да се класира добре в търсачките. Ако вашата идея за SEO оптимизация в WordPress е да натиснете бутона „Публикувай“, това няма да ви отведе никъде. В тази статия ще разгледаме топ 5 най-популярни грешки, които хората допускат при оптимизацията на сайтове създадени с WordPress.

Грешка №1: Сайтът ви няма XML карта

Sitemap-ът е страхотен начин да кажете на всяка търсачка колко броя страници притежава вашия сайт. Що се отнася до оптимизацията – винаги приемайте за чиста монета това, което Google казва, че помага. Щом от години твърдят че XML картите им помагат да обходят всеки сайт по-бързо, просто го направете.

Създаването на sitemap е изключително лесно и бързо, като винаги може да използвате един от многото безплатни плъгини за WordPress – All in One SEO. Желателно е след като я генерирате, да подадете картата на своя сайт в Google Search Console.

Грешка №2: Лоша структура на сайта

Провалът на много уебсайтове се проявява още в техния зародиш. Редица нямат правилна структура и не притежават подреденост на категориите и таговете, а това води до лоша потребителска ангажираност и проблеми с трафика.

Правилната употреба на категориите и таговете в един уебсайт ще помогне на потребителите да се ориентират по-добре и по-бързо, което ще им донесе по-добро потребителско преживяване и ще намали темповете на тяхното отпадане (bounce rate).

Ако структурата на сайта ви е добре изградена, Google ще разбере по-лесно каква е логиката на сайта. Колкото по-проста е тя, толкова по-доре ще се класира сайтът в страницата с резултати.

Грешка №3: URL адресите нямат canonical таг

Ако никога преди това не сте чували за canonical tag-a – време е да наваксате! Към дадена страница във всеки сайт могат да водят няколко сходни, но различни URL адреса. Например, към продуктова страница на mywebsite.com могат да водят:

www.mywebsite.com/product-page-1
mywebsite.com/product-page-1
www.mywebsite.com/product-page-1.html

Това само по себе си е проблем, тъй като независимо, че страницата е една и съща, съдържанието ѝ ще бъде достъпно от няколко места, а това за Google ще означава дублиране. Има и безброй други причини, които да ви наведат на мисълта, че трябва да направите нещо по въпроса, но няма да се впускаме в излишни подробности.

Изходът е един: каноникализация на URL адресите на вашия сайт. Това означава да поставите rel=canonical tag в HTML кода на съответната страница, подсказвайки на търсещите ботове, че трябва да третират URL адреса ѝ като копие на основния.

Например, поставяйки следния ред в source кода

<link href=”http:// www.mywebsite.com/product-page-1/” rel=”canonical” />

в страницата www.mywebsite.com/product-page-1.html, вие казвате на Google, че настоящият линк е копие на основния (посочен в горния ред).

При правилна употреба на каноникал тага ще си спестите много главоболия и ще решите някои от проблемите си с трафика и дублираното съдържание на уебсайта ви.

Грешка №4: URL адресите не съдържат prev/next тагове

Друг пропуск в SEO оптимизацията на един сайт, особено ако става въпрос за блог, е неправилното странициране.

Ако вашата страница или публикация е толкова дълга, че scroll бутонът на браузъра ви стане почти незабележим, значи сте в беда. Трябва да помислите как да разделите съдържанието си на няколко части (страници), което допълнително ще затрудни Google за това как да го разпознае – като едно цяло или като дублирано съдържание?

Тук prev/next таговете идват на помощ. Използвайте ги за да подскажете на търсачките, че разделяйки съдържанието си на компоненти, вие искате те да се разглеждат в логична последователност. Това подобрява индексирането на страниците на сайта ви.

Грешка №5: Забравяте заглавията и описанията!

Често WordPress потребителите забравят да създадат заглавни тагове и мета описания на своите страници. А това е повече от задължително – meta заглавието и описанието на една страница са като нейния малък билборд в страницата с резултати. За тази цел, обаче, ще се нуждаете от допълнителен плъгин. Един от най-добрите (и за щастие безплатни) е Yoast SEO. Той ще ви предостави множество опции и съвети за това как правилно да използвате мета заглавията и описанията във вашият сайт и също така ще ви предупреди за нередности по оптимизацията му.

WordPress е прекрасна платформа, чрез която може да създадете успешен уебсайт. Но не се заблуждавайте, че той ще свърши всичко вместо вас. WordPress определено дава силен уеб старт, но ако искате да сте на първите места в Google, ще трябва да запретнете ръкави и да се заловите за работа!

Споделете тази публикация