Как да създадем успешен онлайн магазин в 10 стъпки

успешен-онлайн-магазин

Днешният потребител прекарва много повече време в интернет и социалните мрежи, отколкото да пазарува или разглежда витрините на физическите магазини. Затова най-доброто решение за вашия бизнес е да заложите на изграждането на онлайн магазин. Не само е вариант, който е много по-бюджетен, но и води много повече предимства за бизнеса ви. Но предвид огромната конкуренция, трябва да знаете, че не достатъчно само да имате един приличен, а и дори добър онлайн магазин – той трябва да бъде успешен.

На 24 август Петър Дяксов – изпълнителен директор и собственик на Tendrik, беше поканен от Biz Labs да води събитие на тема “Основите на онлайн търговията“. Целта на срещата бе да даде отговор на най-често задаваните въпроси, свързани с онлайн търговията, и да предостави на публиката стабилна основа от знания и ноу-хау за създаването на онлайн магазин. И тъй като тя се състоя с огромен успех и се радваше само на положителни реакции, решихме да споделим и тук съветите и презентацията, представени в сряда, за всички, които имаха желание, но не са могли да присъстват.

Основната цел на един онлайн магазин е да печели пари!

Всичко, което правим по нашия онлайн магазин, трябва да не пречи на това първо правило. Затова е много важно да сме изключително добре подготвени, преди да започнем това наше начинание. Една от най-важните стъпки, която често се пропуска – това би обяснило и големия процент на провалените или недостатъчно успешни бизнеси – е изготвянето на ясен бизнес модел. Още в началото трябва да решим дали искаме да произвеждаме или предлагаме; да внасяме продукти от чужбина; да използваме dropshipping или affiliate или да заложим на хибриден вариант. Чак след това можем да започнем с изготвянето на бизнес плана ни, който ще бъде една стабилна основа на прохождащия ни онлайн магазин.

Избор на система за изграждане на онлайн магазин

Основните варианти са три: поръчкова платформа (custom код), платформа с отворен код (open source) и софтуер като услуга (SAAS). Ние ще се спрем на платформите с отворен код, защото това е най-популярният вариант в момента за изграждане не само на онлайн магазин, но и на корпоративен уебсайт, блог и други. Тези платформи предоставят голяма свобода на избор – разполагате с много повече възможности (теми, разширения) и получавате продукт, който следва общностния модел на тази култура, но и който можете да моделирате според вашите изисквания. Освен това, те са изключително динамични и се обновяват ежедневно, разполагат с постоянно тестване за бъгове и пропуски в сигурността, а и не на последно място, са най-бюджетната възможност. (Рядко срещана ситуация е, при която най-добрата възможност да е и най-изгодната откъм цена.)

Създавайте качествено и полезно съдържание

Типовете съдържание са много: от описания на продукти, през снимки, видео и инфографики, до статии, е-книги и презентации. Но не се заблуждавайте, целта на съдържанието не е просто да се класираме по-напред в класацията на търсещите машини (това е само едно от многобройните му предимства), а да предадем послание. Качественото и оригинално съдържание е една от най-важните предпоставки за успешен бизнес и добра репутация. Старайте се винаги да предлагате интересна, истинска и интерактивна информация. Старайте се да образовате вашите клиенти и винаги да предлагате информативни текстове с допълнителна стойност.

И въпреки че съдържанието е в сърцето на цялата ви дейност, то не трябва да се ограничава само с нея и вашия бранд. Клиентите се доверяват на експертите – когато покажете, че и вие сте такъв, особено в сферата, в която се занимавате, и те ще ви се доверят.

съдържание-онлайн-магазин

Изградете силен бранд

Фразата „Съдържанието е кралят, а брандът е кралицата“ напоследък се споменава все по-често. И докато съдържанието ще си остане винаги най-важната фигура в дигиталния свят, брандът започва да има все по-голяма стойност за потребителите и за Google. Изграждането на един силен и разпознаваем бранд е дългогодишно начинание, основано на много труд и инвестиции, познаване на пазара и потребителите и най-важното – качествено съдържание. Съчетанието между оригиналното и полезно съдържание и силен бранд с добра репутация ще доведе до желания успех на вашия бизнес.

Стратегия за дигитален маркетинг

Дигиталният маркетинг е в основата на успешното ви бизнес развитие. Дори да представяте само качествено съдържание и да имате силен бранд, ако те не достигат до потребителите от вашата целева група, то те няма да помогнат с нищо за развитието на потенциала от възможности за вашия бизнес. Вие трябва да намерите най-подходящото решение за популяризирането на бизнеса си, предвид индустрията, в която се намирате.

  • Маркетинг в социалните мрежи – естествено, най-очевидният избор е Facebook. И въпреки че там възможностите изглеждат неизчерпаеми, още повече подкрепени с факти като „1 милион потребители дневно са във Facebook”, най-важното, което трябва да запомните е, че социалните мрежи, и в частност Facebook, не са онлайн магазини, а канали за комуникация с клиентите. Дори използването му за бизнес цели да нараства ежедневно, голяма част от хората продължават да използват Facebook като начин за разтоварване. Затова, фейсбук присъствието ви, бидейки задължително, трябва да е изпълнено с достатъчно креативно, добре поднесено и възможно най-далече от „спам“ съдържание, за да могат потребителите да ви приемат с доверие и положителна нагласа.
  • E-mail маркетинг – дигиталният маркетинг не се изчерпва само с реклама в социалните мрежи. E-mail маркетингът е онази част от него, която съчетава малка доза креативност със максимална точност за достигане на вашата целева група и страхотна възможност и скорост за реализация. Той предоставя възможност за персонализирани и таргетирани съобщения и начини да достигнете емоционално до вашата целева група.
  • Google Adwords и Facebook Ads – платеният начин да достигнете до максимално голям брой от вашите (потенциални) клиенти. Чрез платените рекламни кампании във Facebook или Google вие имате възможност да предоставите позитивните страни на вашите услуги/стоки само на хора, които биха се заинтересували от тях.

Оптимизация за търсещите машини

SEO оптимизацията е процес за генериране на трафик чрез органични резултати в различните търсачки. Основната цел на търсачките е намирането на съдържание, което най-много се доближава до търсенето от вас. В тази връзка, трябва да се вземат под внимание доста компонента при оптимизирането на един уебсайт – авторитет (linkbuilding and guest blogging), изживяване на потребителя и user interface, но отново се връщаме до изключителната важност най-вече на съдържанието и бранда. Без съдържание няма какво да се оптимизира, а без качествено съдържание Google никога няма да ви обикне.

Съществува огромно разнообразие от SEO инструменти, които можете да използвате и да направите оптимизирането на вашия онлайн магазин занимание, носещо само приятни емоции и допълнителни позитиви за вашия бизнес.

Придържайте се към стандартите

Дизайнът на вашия магазин е първото нещо, което прави впечатление на неговите посетители. Най-често вие имате три секунди за да направите добро първо впечатление. В този ред на мисли, вие винаги трябва да се придържате към съвременните стандарти, за да можете да осигурите великолепно потребителско изживяване на вашите клиенти.

Вашият сайт трябва да е с адаптивен (риспонсив) дизайн. Голяма част от потребителите използват и декстоп, и мобилни устройства – затова е изключително важно онлайн магазинът ви да е достъпен на всякакви устройства. Това е един от най-важните критерии за осигуряване на добро потребителско изживяване, а освен това, Google обявиха, че сайтове с такъв дизайн ще бъдат класирани по-добре в резултатите на търсачката.

Ето още няколко ценни съвета:

  • Уверете се, че странниците се зареждат бързо
  • Заложете на изчистения и опростен дизайн
  • Не залагайте на безличните фотографии
  • Отървете се от страниците с грешка (404)

Разберете кои са клиентите ви и им предоставете незабравимо изживяване

„Ако създадете прекрасно потребителско изживяване с вашия продукт, клиентите ви сами ще разказват за него. А личната препоръка е могъщ инструмент.“ – Джеф Безос (основател на Amazon)

Идентифицирането на вашата целева група е една от най-важните предпоставки за предоставяне на великолепно потребителско изживяване. Различните хора харесват различни неща и по тази логика никога няма да можете да допаднете на всеки. Но истината е, че дори не ви е нужно. Вашият онлайн магазин е изграден в определена ниша и ще се стреми да бъде полезен само на определена група от хора. Използването на Google Analytics ще ви помогне да съберете изключително голям набор от факти за потребителското поведение на вашия уебсайт и за потребителското поведение като цяло. Той ще ви помогне във формирането на вашите цели, свързани с определянето на желаната аудитория.

След като определите коя е вашата целева група – грижете се за нея. Говорете на един език, създавайте различни начини за емоционална връзка с вашите клиенти – покажете им, че те са специални.

biz-labs-e-commerce-training-Petar-Dyaksov-Tendrik

 

Бъдете креативни и отличими от конкуренцията

„Трябва да се учите от своя конкурент, но никога да не го копирате. Копирате ли, ще загинете.“ – Джак Ма (Изпълнителен директор на Alibaba Group)

За да бъде вашият онлайн магазин успешен, вие трябва да знаете с кого се състезавате за вниманието и доверието на клиентите. Проучете добре вашите конкуренти, за да можете да съставите нужната стратегия, да разберете с какво ги превъзхождате и съответно, заложите на него.

Освен че обичат да се чувстват специални, потребителите обичат разнообразието и различното потребителско изживяване. Представянето на интерактивни начини за пазаруване (например свързани с различни игри) е един от най-успешните начини за открояване от конкуренцията. Ако не сте различни и уникални, хората няма да ви харесват или бързо ще ви забравят.

Мислете мащабно и не спирайте да развивате своя онлайн магазин

Светът се променя непрестанно и вие трябва да сте в крак с новите технологии и постоянно да се учите и да се развивате. Непрeстранното интересуване от нови технологии, тенденции, партньорства, пазари е ключът към вашия успех. Това, което е работило вчера, е напълно възможно да не работи днес. С вашето ежедневно развитие ще се развива и вашият онлайн магазин. Това е единственият начин да се отличавате от останалите и да изпъквате, да бъдете по-добри и по-иновативни, да бъдете по-успешни.

Тук може да намерите презентацията от самото събитие. Тя съдържа 90 слайда и в нея е синтезирана най-важната информация, нужна за успеха на това трудно начинание.

 

Ако искате да разберете повече за това как да създадете свой печеливш онлайн бизнес и да дадете свобода на своя онлайн предприемачески дух, можете да се запишете до 31.10.2016 г. за най-новото ни едномесечно практическо обучение – „Пръви стъпки в електронната търговия“. Той ще хвърли светлина върху най-важните моменти от създаването и развитието на един дигитален бизнес. Чрез курса ще стъпите на една стабилна основа, върху която да изградите своите онлайн бизнес и дигитална стратегия.

tendrik academy пловдив

За повече информация посетете официалния уебсайт на Tendrik Academy, Facebook събитието на обучението или следете нашата Facebook страница.

Препоръчани статии