Динамиката на развитие на онлайн бизнеса достигна изключително високо ниво в последните няколко години и все повече навлиза във всяка една сфера от живота ни днес. Това пося зародишите на изцяло нови специалности и професионални направления за реализация в онлайн пространството, сред които особено важна роля изиграва копирайтърът. Какво точно представлява тази позиция, какви са задълженията на хората зад нея и по-важното – нужен ли е в действителност копирайтър за онлайн маркетинга и SEO оптимизацията като основи и необходими пътеки, които трябва да се извървят, за да стартира и просперира вашият онлайн бизнес?
За всеки онлайн бизнес съществува една основна максима – съдържанието е кралят. Качественото съдържание, ясните инструкции за ползване и правилните маркетингови послания към клиентите ви биха могли да направили вашия онлайн бизнес забележителен и отличителен. В последните години Google отдава все по-голямо значение на уникалното и качествено текстовото съдържание, като основен фактор за по-добро позициониране на уебсайтове при търсене. Именно тук се появява нуждата от експерти, който да запълнят тази ниша и да допринесат за развитието на уеб пространството.
За много хора – включително и активните в интернет бизнеса – копирайтърът е единствено анонимният автор зад съдържанието на дадена уеб страница, статиите по различните видове блогове и ключовите „писатели” на текстовете за SEO. Няма спор, че изброените са наистина част от дейностите, с които се занимава копирайтърът. Но те съвсем не покриват представата за него. Всъщност, копирайтърът е ковачът на словото в рекламната ви кампания. Копирайтърът не навлиза в бизнеса и екипа ви, носейки само думи, които да паснат на SEO стратегията ви, но и идеи, необходими за изграждането на цялостната маркетингова стратегия. В големите чуждестранни фирми копирайтърите дори надхвърлят тези задължения, защото често на тях се пада и отговорността по напътствията на останалите служители – софтуерни разработчици (developers), служители за връзка с клиенти и дори графичните дизайнери – в установяването, стартирането и прогресирането на успешната рекламна кампания в интернет.
Накратко, това, което прави копирайтърът е да рекламира, да стимулира потребителите било то към купуване на продукт, възползване от услуга, или посещаемост в уеб сайта, а също и да привлече вниманието. Копирайтърът e съвременният журналист на интернет предприемачеството, но той не пише за себе си, а за своя клиент, съобразявайки стила си към неговите бизнес планове и най-вече към нагласата на таргетираната (целенасочената) аудитория. И тук обаче копирайтърът по един или друг начин бива „цензуриран“. Естествено, това съвсем не е цензурата, която познаваме от сферата на журналистиката, а даден комплекс от базисни инструкции и насоки, пакет от ключови думи и лимити от гледна точка на обем на съдържание, насоченост към дадена група потребители и така нататък.
От друга страна, копирайтърът е освободен от ограничения в изграждането на своята стратегия да развълнува потребителите. И точно в това се състои и нуждата на предприемачите от перфектен копирайтинг. Предприемачът има бизнес, план за развитие и определена аудитория, но той задължително се нуждае от творческите способности на копирайтъра, за да осъществи тези планове по максимално оригинален начин и да привлече към себе си точно тази аудитория. Но намирането на добър копирайтър, който да отговаря на вашите нужди и изисквания, не е лека задача и трябва да бъде взета на сериозно. В противен случай вашата онлайн репутация може да пострада.
Един добре изглеждащ и функционален уебсайт е крайният продукт на дизайнерите, от една страна, и front- и back-end програмистите, от друга, които са вложили седмици в негово изграждане. Аналогично, успешният онлайн маркетинг и идеалната SEO оптимизация се определят от компетенциите и творчеството на копирайтърите, маркетолозите и оптимизаторите. Създаването на уникално интернет съдържание е едновременно необходимо и препоръчително за вашата бизнес инициатива, а копирайтърите, с които ще работите, са връзката между вас и бъдещата ви аудитория.
Нуждаете ли се от човек, който да „изкове“ меча на вашето онлайн послание, да подсили бранда ви и да направи дигиталната ви стратегия успешна? Категорично да! Стига да не предпочитате да сте един от многото обикновени сайтове в Интернет.