Една от най-важните задачи пред един бизнес е стремежът към добро представяне на дейността си пред масовата аудитория. Имайки предвид, че днешната публика е презадоволена от всякакъв вид съдържание, си е истински висш пилотаж да грабнеш и задържиш вниманието на хората и да се отличиш от масата.
Не само че времето, с което разполагат бизнесите за това, е изключително кратко, но, честно казано, това да си бърз не е достатъчно от години. Изисква се нюх за наближаващия тренд, умението да повлияеш на някого другиго (в големи количества) на множество нива и да хванеш вълната. А понякога това дори се случва единствено с подръчни материали.
Казваме подръчни, тъй като не всяка фирма разполага с голям екип, на който единствената работа е да е нещо от изброените, или със снимачно студио, аниматори и техника. За сметка на това понякога добрата хрумка и светкавичната реакция са наистина абсолютно достатъчни.
В следващите редове ще ви запознаем с някои от любимите ни маркетингови кампании на български и чуждестранни компании и организации. Такива, на които не само се възхищаваме за креативността и изпълнението, но и за които всеки маркетолог би си казал „Ех, иска ми се аз да бях се сетил първо за това“.
1. Samsung Ostrich – рекламна кампания, целяща да вдъхнови и „освободи“
Samsung вярват, че единственият начин да постигнеш невъзможното е да откажеш да повярваш в концепцията, че нещо въобще би могло да бъде невъзможно. Тяхната рекламна кампания и хаштагът #DoWhatYouCant успя да донесе нужното вдъхновение и мотивация на потребителите изключително бързо. А това, разбира се, я направи доста успешна в много кратък период от време.
https://www.youtube.com/watch?v=hjKd24UCPYY
2. Lacoste – Timeless – филмът, който очарова и вълнува
Страхотен криейтив от Lacoste. Мотивът на краткия филм е достатъчно въздействащ и неподвластен на времето, за да посее желание в зрителя да бъде в главната роля и да потъне в подобни усещания. А музиката… музиката допринася перфектно за предаването на цялостното послание.
https://www.youtube.com/watch?v=IZC02EQqcXc
3. The Honest Coca-Cola Obesity Commercial
Малко са компаниите, които могат да бъдат да си позволят да бъдат толкова искрени относно продукта си. Би било абсурдно да се подкрепя твърдението, че Coca Cola е единственият виновник за такива важни здравословни проблеми. Все пак обаче, като носещ дори частична вина, да изведеш на показ тъмната страна на продукта си и да говориш открито за теми като тази си е похвално. Ако не друго, клиентите обичат истината и откритите изказвания без капка фалш.
4. UNDER ARMOUR | RULE YOURSELF | MICHAEL PHELPS
Цялостната кампания на Under Armour под слогана #RuleYourself е изключително вдъхновяваща и мотивираща. И това не се дължи само на звездното участие в нея, а в следната истина – това, което те поставя в центъра на прожекторите, е това, което правиш, когато те не са върху теб. Клипът, включващ Майкъл Фелпс, е втората от най-споделяните реклами на Олимпийските игри 2016 година (след тази на Параолимпийските игри с мото “We’re The Superhumans”) и пета най-известна реклама на игрите за всички времена.
https://www.youtube.com/watch?v=Xh9jAD1ofm4
5. Coco Mademoiselle: The Film – CHANEL
От всичко, което бива докоснато от Chanel, прозира класа и безвремие. Този кратък филм (не бихме си позволили да го наречем реклама) не се различава с друго. Клипът е дотолкова изпипан и перфектен – целенасоченото използване на песента „It’s A Man’s Man’s Man’s World” за негов фон и ръчно изрисуваните златни тапети специално за самия филм са само примери за това. Той е минималистичен и оставя на зрителя сам да стигне до зададените изводи, затова и ние няма да бъдем многословни, а ще ви оставим да му се насладите.
6. DnB NOR – Some People Have All The Luck
Някои компании успяват напълно да уловят и да се възползват от силата на рекламата като медиум. Отново страхотен криейтив от страна на DnB NOR (най-голямата група за финансови услуги в Норвегия). Клипът не само е мил и те кара да се размечтаеш (Джордж Клуни има такъв ефект върху жените (най-вече)), но и успява перфектно да предаде желаното послание. Все пак наистина не всеки е роден с толкова късмет.
7. FANTA – Тийнеджърите поемат управлението!
Fanta добре познава своята аудитория и правилно насочва всичките си масивни маркетингови кампании към младежите. Затова и те са толкова успешни. С една от последните си, лансирана в няколко държави, сред които и България, Fanta създава не само огромен отзвук, но и нови правила. Тук реално можем да проследим силата и симбиозата между правилното маркетингово проучване и подготовка и креативната мисъл.
8. Mentos Says Hello
Общуването помежду ни често стига до едно повърхностно и разсеяно ниво, без никаква дълбочина и взаимодействие. Mentos предизвикат това, и то по много успешен и мил начин. Непринудените предизвикателства на самите бонбонки скъсяват дистанцията между хората и ни помагат да се върнем към човечната си същност, а едновременно с това и да се забавляваме. Прекрасен пример за това как една привидно обикновена идея може да има толкова силен и дълбок отзвук в нашето ежедневие.
9. Ауди и бързата реакция
Един от най-важните компоненти за една успешна рекламна кампания е да уцелиш точното време. Audi Bulgaria съчетаха този нюх с прекрасен криейтив и резултатът беше мигновен. Съвсем на място, с перфектна доза хумор и достойнство към ситуацията.
10. „Крадецът на ябълки“
Отправяме нашите поздравления към екипа, който се грижи за маркетинга на известния у нас сайдер. В последните месеци, щом стане дума за перфектна комбинация между бърза реакция, релевантност, креативност и хумор, те държат първата позиция. Тук не говорим само за конкретна кампания/реклама, а за цялостната им комуникация и отношения с потребителите. Криейтивът на Audi и тези на екипа на „Крадецът на ябълки“ определено пораждат благородна завист у нас и затова отправяме заслужени адмирации към тях.
Това бяха само част от любимите ни кампании – такива, направили ни особено впечатление и оставили дълга следа в нас. Ще се радваме да споделите и ваши фаворити или ако имате желание да прочетете продължение на темата. Все пак вдъхновението наистина е навсякъде около нас, а ние наистина обичаме да го култивираме, подхранваме и използваме по предназначение.