2020 година е различна от останалите досега за нас, както в ежедневието ни, така и за бизнеса. Много сайтове и онлайн магазини спряха рекламата си в интернет или свиха бюджетите си, а други напротив – завишиха ги и взеха максимума от ситуацията. С това Case Study искаме да Ви представим един онлайн магазин за дрехи, който е от втория вид. Gang.bg e един от ТОП 100-те най-големи онлайн модни брандове в България. Брандът им е добре познат, благодарение на 25 години постоянно развитие и 14 физически обекта в цялата страна. Всяка седмица физическите магазини и онлайн магазинът имат ново зареждане, с което удовлетворят неспиращото желание за нови модни находки на потребителите си.
Как започнахме съвместна работа?
GANG дойдоха при нас още преди началото на пандемията с желанието да развият още повече онлайн продажбите си. Реално целта им беше да увеличат онлайн продажбите си с 30% и този процент да е устойчив. В началото на пандемията стартирахме съвместното ни партньорство в 3 направления: консултации за цялостно онлайн развитие, управление на Google реклами и оптимизация за търсачки на онлайн магазина (SEO). Вече работим заедно половин година, успешно постигнахме и надминахме двойно поставените цели.
Маркетингова част
Онлайн реклами във Facebook и Google Ads, както и SEO
Преди стартирането ни във Facebook клиентът използваше маркетингови фунии, които носеха резултат, но желаеха повече. В Google Ads беше стартирана брандова кампания в мрежата на търсене. Тъй като има голямо търсене по бранда GANG, се изразходваше бюджета за деня в акаунта. Клиентът използва и други похвати като имейл кампании, но не беше работил в направление оптимизиране на сайта за Google. Благодарение на бранда, сайтът имаше позиции по-важни ключови думи, но както знаете, винаги може и повече.
Какво предприехме за подобряване на резултатите?
- Направихме няколко консултации с екипа на GANG за подобрение на Facebook рекламирането и поведението по време на пандемията;
- Стартирахме в Google Ads кампании в мрежата на търсене по ключови думи с фокус категориите;
- Започнахме няколко ремаркетинг кампании в мрежата на търсене в Google Ads;
- Създадохме динамични кампании в Google Ads с индекса на Google;
- Изключихме брандовите търсения в кампаниите до нова аудитория, за да достигнем свеж нов трафик;
- Тествахме различни рекламни послания и аудитории;
- Оптимизирахме сайта по ключови думи важни за бизнеса;
- Линкбилдинг в различни медии за трупане на авторитет пред търсачките;
- Ежеседмично изпращахме отчети за резултатите на целия сайт от гледна точка на Facebook страница, Facebook и Instagram рекламиране, Google Ads, Mailchimp и SEO;
- Продължававаме консултациите си с тях за постигане на още по-голям ръст в продажбите.
Резултати – След пандемията
Facebook и Google реклами
Преди пандемията GANG имаха добри резултати, но стояха на едно място в продажбите с 10 ROAS. Тяхната цел беше не само да достигнем определени обороти, но и да задържим тези стойности. Благодарение на съвместните усилия на екипа на GANG и Tendrik постигнахме:
- От 10 ROAS резултатът скочи на 18 ROAS;
- Цената на конверсия спадна със 17%;
- Близо 100% ръст в продажбите от Facebook и Instagram;
- 40% ръст на продажбите в Google Ads;
- 35% ръст на органичния трафик в Google;
- 32% ръст на продажбите от органичния трафик.
Целият уеб сайт
Резултатите на уеб сайта бележат изключителен ръст:
- 67% ръст на продажбите в сайта;
- 102% ръст на прихода от сайта;
- Ръст в Conversion Rate-a от 0,98% на 1,24%;
- 11% ръст на потребителите в сайта;
- 0,30 мин. ръст на прекараното време на потребителите в сайта.
Най-важното е, че тези резултати се запазват и дори се подобряват.
Диаграма: Статистика на продажбите от Google Analytics 01.02.2020-31.10.2020 спрямо 01.02.2019-31.10.2019
Позиции в Google
В днешно време за всеки бизнес е жизненоважно да присъства в интернет пространството. Единствено изработване на онлайн магазин обаче не е достатъчно. За да се реализира пълния потенциал, е нужна още добра SEO оптимизация и работеща рекламна стратегия.