Case Study: Facebook и Google реклами за онлайн магазин за матраци Sleepzone.bg

tendrik case study sleepzone

Sleepzone.bg е проект, който стартирахме по задание на наш клиент с дългогодишен опит в сферата на матраците и продуктите за сън. Задачата ни беше да създадем чисто нов онлайн магазин и бранд, които започват от нулата, и да се постараем възможно най-бързо той да набере клиенти, популярност и да започне да постига резултати.

Как започнахме?

При стартирането на проекта Sleepzone искахме да създадем онлайн магазин във възможно най-кратък срок, за да имаме повече време да се фокусираме върху маркетинговата стратегия и каналите, с които да рекламираме. За нас беше важно сайтът да е готов бързо и без излишно забавяне, но и без да правим никакви компромиси с качеството.

Поради тази причина решихме да се доверим на Gombashop. Използвайки тяхната платформа, след броени дни вече имахме готов онлайн магазин, снабден с всички функционалности, нужни за успешни онлайн продажби.

Какви бяха първите стъпки, които предприехме?

Както вече споменахме, Sleepzone започна като чисто нов бранд без никаква клиентска база или каквото и да е било присъствие в онлайн сферата. Затова и предизвикателствата пред нас никак не бяха лесни:

  • Изцяло нов проект;
  • Конкурентна ниша със силни играчи

Рекламните канали, с които решихме да стартираме, бяха Facebook и Google. Като начало, започнахме със създаването на Facebook страница и чисто нови Google Analytics, Facebook и Google Ads акаунти. В последствие създадохме Facebook Pixel, както и всички останали тракинги, нужни за успешното представяне на нашите реклами.

Така стигнахме и до момента да направим допълнителен анализ на пазара и конкурентите, по който да изградим ясна стратегия и план, към които да се придържаме.

Действия по канали

Facebook реклами

Стартирахме рекламната стратегия във Facebook с тестване на различни аудитории, базирани на интереси и демографски данни. Използвахме комбинация от кампании с цел трафик, ангажираност и конверсии. Основната ни цел в началото беше да насочим качествена аудитория към сайта, състояща се от потребители, които биха могли да бъдат наши потенциални клиенти.

След като понатрупахме трафик и бяхме генерирали определен брой поръчки, започнахме активно да използваме топли аудитории, базирани на Facebook Pixel. В последствие залагахме все повече и на различни Lookalike аудитории, които тествахме непрестанно, за да постигнем най-добрите резултати.

Както досегашният ни опит е показвал многократно, използването и тестването на голям брой рекламни формати и криейтиви, е много успешна практика, която дава добри резултати. В тази връзка, тествахме значително количество различни рекламни банери, формати и текстове, за да открием какво работи най-добре в тази ниша.

Ето някои от дизайните, които изработихме:

Резултати от Facebook реклами в рамките на 50 дни:

  • Близо 20 рекламни кампании
  • Близо 40 рекламни групи
  • Над 75 рекламни формата
  • Над 20 графични дизайна
  • Reach – 154,353 души
  • Link Clicks – 14,198
  • Среден CTR – 48%

Google реклами

В Google Ads наблегнахме на Search кампании, базирани на ключови думи, които проучихме предварително при стартирането на проекта. Започнахме с по-голям набор от думи, които постепенно стеснявахме и оптимизирахме на база на редовни анализи на резултатите. Тествахме както разнообразни думи, така и различни типове на съвпадение, за да открием най-добре представящите се комбинации.

В последствие започнахме да изпробваме динамични и дисплейни кампании, както и продуктови фийдове.

Резултати от Google реклами в рамките на 50 дни:

  1. 7 основни рекламни кампании
  2. 700,388 импресии
  3. 17,419 клика
  4. Среден CTR – 23%

Равносметка за първите 50 дни от старта на рекламите:

  • 6-цифрен оборот
  • Над 300 нови клиенти
  • Над 400 продадени матрака

Това е само една от успешните истории, които можем да ви разкажем. Ако и вие търсите начин да постигнете високи резултати за вашия бизнес, доверете се на опитните маркетинг специалисти от Tendrik! Свържете се с нашия екип и нека напишем вашата успешна история заедно.

Сподели това Case Study

Последни Case Studies

Сподели това Case Study