Case Study: Facebook и Google реклами на онлайн магазин за матраци Intershop.bg

tendrik case study intershop2

В напредването и развитието на дигитална ера, все повече потребители предпочитат да пазаруват или проучват възможностите на пазара онлайн. Факт е, че емоционалните покупки, на стойност до 50 лева, се предлагат сравнително по-лесно в дигиталните среди, в сравнение с продукти с по-висока стойност.

Също така знаем, че чрез постоянство, упоритост и добра стратегия, всеки бизнес може да се развие, използвайки максимално ефективно интернет рекламата.

Матраците са по-специфичен продукт, който изисква запознаване в дълбочина с материята, както и детайлно проучване на конкуренцията. Анализирахме най-добрите предложения на нашия клиент, извеждайки едни от най-предпочитаните продукти в рекламни кампании, насочени към персонализирани аудитории, които имат интерес в сферата. Използвахме десетки Lookalike аудитории и ето какви резултати постигнахме, в рамките само на няколко месеца.

Как започнахме съвместна работа?

Intershop.bg е онлайн магазин, който предлага матраци, топ матраци, подматрачни рамки, възглавници, цели спални и куп други продукти. Клиентът вече имаше създадени рекламни акаунти, които генерираха резултати, но не достатъчно успешни, спрямо цена на конверсия.

Заедно с голямата конкуренция от вече наложени брандове, пред нас бе поставено предизвикателството – с колко можем да намалим цената за придобиване на нов клиент?

Стартирахме с проучване на пазара, основните конкуренти, каналите и промоционалните предложения, които ползват те. Ясно дефинирахме предимствата на Intershop.bg и пристъпихме към конкретни действия.

Маркетингова част

Онлайн реклами във Facebook и Google Ads

Започнахме работа през месец октомври 2019-та година. Към датата на започване на работа по рекламните акаунти, цената на 1 продажба във Facebook бе неудовлетворяващо висока за придобиването на нов клиент, без да има ретаргетинг кампании за привличане на потребителите, които вече са посетили уеб сайта или са направили друго действие в него.

В Google Ads цената за реализация също бе доста висока, отново без да има стартирани ретаргетинг кампании. ROAS (възвръщаемост на разходите за реклама) на всички кампании общо бе 13,21, което бе незадоволителен резултат за нашия клиент. Цената на клик бе 0.07$, което е добър резултат, но аудиториите не бяха добре подбрани, поради което не конвертираха качествено.

Какво предприехме за подобряване на резултатите?

  • Старирахме ретаргетинг кампании в двата канала;
  • Преразпределихме рекламния бюджет между акаунтите, като значително го намалихме за периода на тестове;
  • Направихме проучване за рекламни аудитории, които се ангажират със съдържанието във Facebook;
  • Направихме проучване и добавихме нови ключови думи в Google Ads акаутна, като спряхме всички предходни кампании;
  • Ограничихме нежелания трафик от аудотория, в следствие на широко съвпадение на ключови думи;
  • Тествахме различни реклами послания и формати, за да разберем кое е най-привлекателно за потенциалните клиенти;
  • Създадохме тематични кампании с цел привличане на нова аудитория в сайта.

През първото тримесечие тествахме различни дизайни, за да можем да създадем максимално грабващи визии за потенциалните клиенти на Intershop.bg. Изпробвахме различни формати и цветове, като по време на кампанията за Черен петък заложихме на ярки цветове, които да се открояват на мобилни и настолни устройства.

Заедно със създаването на нови визии, непрестанно анализирахме и оптимизирахме кампаниите, за да извлечем максимално добри резултати.

Продължихме да тестваме различни визии и рекламни послания, залагайки на слоган и персонална илюстрация за клиента. Целта ни бе банерите не само да са атрактивни и привличащи вниманието, но и да бъда с модерна и креативна визия, която да създава положително настроение у онлайн потребителите.

Резултати

Facebook реклами

В този канал увеличихме рекламния бюджет, създавайки над 50 нови аудитории, пред които да рекламираме продуктите на Intershop.bg. През първото тримесечие тествахме различни възможности и допълнителни интеграции, за да оптимизираме резултатите. Отсяхме практиките, които дават най-добри резултати и плавно започнахме да увеличаваме бюджета. Така през месец май 2020-та година, цената на конверсия във Facebook е с 66% по-ниска.

Но как го постигнахме?

  • Създадохме персонализирана потребителска фуния за клиента;
  • Настроихме реклами с различни цели, насочени към всеки един сегмент от фунията;
  • Оптимизирахме резултатите ежедневно.

За период от осем месеца (от началото на работа по проекта, до края на месец май):

  • Създадохме над 30 реклами кампании;
  • Използвахме 142 различни аудитории;
  • Публикувахме общо 275 реклами;
  • ROAS достигна 25,90;
  • Цената на конверсия спада със 66%!

Google Ads

В Google Ads резултатите също не бяха задоволителни. Цената на конверсия бе сравнително висока, а ROAS бе 0.70. Поетапно започнахме да тестваме различни кампании, рекламни групи и рекламни послания. След първото тримесечие имахме ясни и стабилни резултати, в следствие на тестването. Поетапно започнахме да увеличаваме рекламния бюджет, а цената на конверсия вече е с 50% по-ниска! По този начин, за един и същ рекламен бюджет на клиента, ние генерирахме два пъти повече поръчки. Достигнахме ROAS за клиента от 9,40!

Как го постигнахме?

  • Създадохме ретаргетинг кампании към настоящи клиенти и посетители на сайта;
  • Създадохме 15 кампании;
  • Добавихме над 110 реклами групи;
  • Използвахме над 800 ключови думи;
  • Създадохме динамични реклами;
  • Достигнахме ROAS = 9,40.

И разбира се, постоянно следим резултатите и оптимизираме кампаниите, за да можем да извлечем максимална полза за нашите клиенти!

Сподели това Case Study

Последни Case Studies

Сподели това Case Study