Никола Минков | SEO специалист

tendrik-for-serpact-blog-post-image-BG

В Tendrik често си споделяме за специалистите по маркетинг, SEO и много други сфери, на които се възхищаваме.

Е, решихме да не държим тази безценна информация само за себе си, затова в следващите месеци ще ви запознаем с най-добрите сред най-добрите! Рубриката ни стартира с първите позиции в Google. Той е Никола – бивш футболист, любящ баща и съпруг, но не на последно място – основател на една от най-известните агенции за SEO оптимизация в България “Serpact”. Прочетете повече за него сега :)

1.Представи се накратко.

Казвам се Никола Минков, на 31 години съм, роден съм в София, живея в момента в Свиленград където е и семейството ми. Завършил съм УНСС – бакалавър, специалност управление и администрация. Имам над 40 международни сертификата в сферата на дигиталния маркетинг, с над 6 годишен опит съм в SEO. Собственик и основател на SEO Агенция Serpact, като имаме екип от 14 Serpact-чета.

За последните две години съм лектор на над 15 големи конференции в България и на няколко такива в чужбина, основно чрез уебинари. Единственият специалист, който е бил на стаж 3 дни в Stone Temple (носители на най-престижните награди в SEO в САЩ) в Бостън, САЩ – през 2018 година.

tendrik-for-serpact-blog-post-image-07

Последните две години посещавах и ще продължавам да посещавам редица международни конференции в Сан Карлос, Сан Франциско, Сан Хосе, Мюнхен, Брайтън, Лондон и много други.

 

2.Опиши дигиталния маркетинга с три думи?

Интента в Контекста е Ключов

 

3.Какво те накара да основеш SERPACT и защо точно SEO?

Като цяло бях професионален футболист, но тъй като един треньор по футбол ме отказа от него се наложи да се преквалифицирам.  

Имах възможност да стан спедитор, можех да се пробвам да стана митничар, тъй като в Свиленград тази професия е популярна, но знаех, че имам по-голям потенциал.  Затова се насочих към дигиталния маркетинг. Имаше периоди, в които дори се е налагало да работя в Гърция като общ работник и да бера чесън по нивите, преди да започна да се занимавам с digital, но това е животът!

Разбира се, съпругата ми и тогава едногодишната ми дъщеря Валантин ми оказаха голяма подкрепа, както и до ден днешен (но вече сме четирима, защото имаме още една дъщеричка – Никол), а това ме стимулираше и продължава да ме стимулира да се докажа в една нова сфера.

 

4.Кои са най-важните неща, които се стремиш да предадеш или да възпиташ у децата си?

tendrik-for-serpact-blog-post-image-03

Отговорност на първо място, защото в момента всеки бяга от нея, на политическо ниво, на фирмено ниво, дори в един приятелски кръг всеки бяга от отговорността.

След това бих добавил честността, за съжаление и тя не е често срещана в България. Много е важно да бъдеш честен, коректен и открит пред семейството си, приятелите и партньорите, за да може да имаш такива очаквания от тях.

Да не използват израза “не мога”. Винаги може, щом друг е успял – значи може. Независимо какво е направил. Така ме е научил спортът – винаги може, стига да го искаш достатъчно. Кои са най-добрите SEO Агенции в България през 2018 година, защо да не си сред тях през 2019, 2020 или 2021 година, можеш!

Аз през 2014 година си записвах на SEO конференцията на едно тефтерче и никой не ме познаваше. Но въпросът е друг – искаш ли го достатъчно, готов ли си да работиш по 16 часа на ден, 7 дни в седмицата? Имаш ли сърце да се откажеш да пиеш кафенце с аверите, да ровиш във Facebook и да ходиш по дискотеки през 2,3 дни? Ако нямаш, ще си стоиш по форумите и ще казваш колко си велик пред същите тези авери, но и те ще започнат да се съмняват в един момент!

За финал бих добавил, че изключително важно е човек да е трудолюбив и да има желание за успех, защото хора които нямат желание за успех, не постигат нищо в живота. Тук бих разделил две често бъркани неща като мечти и цели, защото както Дензъл Уошингтън е казал: “Мечтите без цели си остават просто мечти”.

tendrik-for-serpact-blog-post-image-05

Не обичам клишетата, но това е важен урок, който често се забравя и мислим за острови и самолети, а изплащаме телефона си в същото време.

 

5.С какви клиенти работиш извън страната?

В Serpact работим с различни клиенти – онлайн магазини, различни компании, които предлагат различни услуги като почистване, преместване на отпадъци, ремонтиране след наводнение, ремонт след пожар, адвокати, таксиметрови компании, брокери, софтуерни решения, сексолози и много други. Списъкът е дълъг, все пак за последните четири години имаме около 700 проекта, които сме реализирали и над 60% от тях са в чужбина.

 

6.А за какво друго си мечтал освен футбола? Може да разкажеш малко и за него.

Kато цяло, аз не мечтая, за мен всичко е изпълнено с цели.  Всяка година си поставяме цели на 31-ви декември за следващата година и трябва да ги изпълня, всичко каквото е над тях е добре дошло. Тази година изпълних вече целите си.  Ако говорим за детските си години, не съм имал някакви конкретни мечти, футболът е бил по-скоро страст.  Спортът като цяло е емоция, която няма как да се сравни с нищо друго. Спортът възпитава, спортът дава изключително много, но и взима много, но аз не съжалявам за нищо, включително и за футбола, научих много уроци от там. Падах, ставах, лежах по болници, мизерствал съм, бил съм щастлив и нещастен, на 18 години напуснах дома си и може би и това допринесе да изградя характера си.

 

7.Вярваш ли в добрите и големи идеи и мечти?

tendrik-for-serpact-blog-post-image-06

Категорично не вярвам в добрите идеи и в мечтите, защото повечето добри идеи не се реализират.  Има основна разлика между хората и те се разделят на такива, които действат и на такива, които обмислят дали да действат цял живот.

Разбира се, хубаво е нещата да се обмислят, но трябва хората да рискуват повече, аз съм човек, който обича да рискува.

 

8.Как постигаш поставените цели?

Целите се постигат с много добро планиране, много работа, препланиране, още работа. Разбира се, винаги очаквам възможности за провал. Няколко пъти в живота съм фалирал, но тези уроци са безценни. Планиране, работа, планиране – това е.

 

9.Последната конференция, в която участва?…А коя предстои?

Имах удоволствието да участвам в един много вълнуващ Podcast на Kate Toon преди около седмица. При Kate Toon говорихме за schema, как да интегрираме, откъде да започнем, как да я проверяваме, различните типове маркировки и за какво се използват..

Другата седмица ще участвам в уебинар на Semrush и ще си говорим за технически оптимизации и одит на уеб сайтове в реално време.

 

10.Какво мислиш за обучението в университета?

tendrik-for-serpact-blog-post-image-04

Може би 90% от специалностите, с които съм запознат, не са достатъчно добре планирани като учебен план. Не получаваме кадри като работодатели, които са квалифицирани и имат знания на базата на нуждите на пазара. Получава се огромна дупка. За щастие ние в Serpact обучаваме екипа си, така че това не е голям проблем за нас.

 

11.Имаш ли си талисман за късмет?

Не, не вярвам в талисмани, магии, врачки, пророци, знамения и така нататък…

 

12.Последната книга, която прочете или четеш сега?

Lost and Founder на Rand Fishkin

Сега трябва да отговаряш МНОГО бързо! На три, готов ли си?

13.Рок или рап?

Рок

14.Кино или театър?

Театър

15.Планина или море?

Море

Браво.

16.Успя ли да си починеш това лято и къде?

Да, това лято беше доста динамично. Със семейството ми бяхме на една екскурзия, която си организирахме сами в Ница, Кан, Монако и Барселона. Ходихме и на море в Гърция, както и на планина в Банско в Апартхотел Лъки Банско, където голямата дъщеря е на детски езиков лагер.

 

17.Какъв съвет би дал на младите и начинаещи маркетолози?

tendrik-for-serpact-blog-post-image-02

Това е много хубав въпрос, браво!

Наблюденията ми, за съжаление, са че младите маркетолози, завършвайки някакъв курс или обучение, имат самочувствието, че знаят много, че разбират от всичко и че са компетентни по всичко. Хубаво е да бъдат малко по-умерени в изказа си и да демонстрират малко по-голямо уважение към колегите си.  Разбирам, че пазарът създаде много некачествени кадри. Появиха се много курсове, курсчета,  академии и академийки.  Голяма част от тях имат преподаватели с теоретични знания, което е голям проблем, който май не се осъзнава!  Това, че си вдигнал една кампания в България с ниска конкурентност не те прави добър SEO. Това, че си говорил на три конференции на някой твой приятел, също не те прави добър маркетолог.

Добрият специалист трябва да има доказан опит чрез проекти, клиенти, които говорят за него. Добрият специалист трябва да е сертифициран и да поддържа тези сертификати, трябва да се учи всеки ден и да предава знанията си! При нас в България са малко объркани нещата, наопаки. Хора без знания, без реален опит или теоретичен такъв (защото не може да го докажат), обикалят различни курсове, говорят за неща, които не са тествали дори,  дават съвети, а тези съвети понякога са само теоретични, което образува още една голяма дупка в пазара.