Завинаги в историята – най-добрите рекламни кампании за 2017-та година

the-best-advertising-campaigns-for-2017--tendrik-blog-post

Чудите ли се кои са най-добрите рекламни кампании за 2017-та година? Ние от Tendrik ги открихме за вас.

Безспорно е, че 2017-та беше една изключително шарена и изпълнена с дълбока емоция година! А какво правят най-добре силните емоции? Създават едни от най-запомнящите се рекламни кампании в историята, от които искрено ни настръхва кожата. Темите са разнообразни – от политика, през равноправие между половете в бизнес средите, преодоляване на различията, до силата на журналистиката, а за разкош и няколко кампании, които просто биха ви разсмели от сърце.
Ние от Tendrik потърсихме, намерихме , а сега и ще ви представим топ 7 на най-запомнящите се рекламни кампании (според нас), които бяха създадени през миналата година.

7. “Pass the Heinz” – Heinz

Първата реклама, която ще ви покажем има изключително интересна история. Годината е 1968, а мястото Медисън Авеню . Двама лидери в рекламния бизнес представят идеята си за кампанията “Pass the Heinz”- без снимка на продукта. Златният им ключ е просто надпис, който би привлякъл вниманието и любопитството на бъдещите клиенти. За жалост идеята е отхвърлена. Позитивното в цялата ситуация е, че всичко това се развива в света на сериала „Момчетата от Медисън Авеню“. Е, в света на киното не се е получило, но пък рекламата добива страхотен успех през 2017-та година, след като Heinz взимат идеята от сериала и прилагат кампанията в реалния свят.

the-best-advertising-campaigns-for-2017--tendrik-blog-post-01

Готино, нали! Това убедително затвърждава тренда на миналата година, че ретрото е на мода. Мислите ли, че той би могъл да задържи силата си и през 2018-та година?

6. “Earth” by Apple

Нашият дом е един – земята. Всички стъпваме по нея, виждаме цветовете ѝ, усещаме уханието ѝ и се грижим тя да се чувства добре. Гигантите от Apple за пореден път успяват да завладеят публиката с минимализма си. Всички знаем, че най-добрата реклама е тази от доволни клиенти, сигурно затова от Ябълката са събрали видеа, снимани с техен продукт от различни клиенти и са включили имената им дори. Всички сме наясно, че се изисква смелост, за да направиш нещо подобно, но компанията не веднъж ни е доказвала, че е сред лидерите в бранша и нямат равни с рекламите си. Нямаме търпение да видим какво са ни подготвили за тази година!

5. “The truth is hard to find” – The New York Times

Истината е трудна…за откриване, за показване и за приемане. Годината 2017-та ще остане в спомените ни със скандалите за фалшивите новини, за корупцията сред журналистите, за подкупите и платените статии. The New York Times заснемат няколко тематични видеа под наслов „The truth is hard”. Те показват различните истории на техни фотографи в екстремни ситуации – спасяване на бежанци от океана, репортаж в центъра на война. Идеята е да се отдаде почит и респект към ИСТИНСКИТЕ журналисти, които жертват дори живота си, в името на истината.

4. “Stories are everywhere“– Instagram

Светът е голям и забавление дебне отвсякъде! Модерните технологии и социалните мрежи ни дават възможността да бъдем звезди и да блеснем както пред приятелите си, така и да бъдем забелязани от подходящите хора в точните среди. Това е втората рекламна кампания в списъка ни, която успява да се добере до световните класации за най-добри кампании през 2017-та, именно благодарение на своите верни клиенти. Големите имена в сферата определят “Stories are everywhere” за една от най-свежите и забавни рекламни кампании за 2017-та година. Целта на кампанията? Да ни помогне да оценим по малко по-различен начин всеки момент от ежедневието – от специални поводи до ежедневни случки.

3. ”Bullying JR” – Burger King

Отговорността, която носят известните брандове по света, несъмннено е голяма. Burger King казват за себе си, че са бранд, който слага короната върху главата на всеки един човек, защото я заслужава и е специален. Затова те подемат война срещу тормозът в училище. Действието се развива в американски клон на хранителната верига, наемат се деца актьори, които се преструват, че трмозят техен другар. Паралелно с това в кухнята на Burger King „пребиват“ бургерите на клиентите, които гледат какво се случва отвън. Резултатът е повече от потресаващ – цели 95% от потребителите предприемат действия срещу бургерът, който им е бил поднесен в недобър търговски вид, но едва 12% от клиентите на заведението взимат мерки срещу тормозът върху детето. Вярваме, че това е един добър пример за това как обществото ни се отнася един с друг, но също така знаем, че давайки гласност и показвайки реността е първата крачка към промяната!

2. “Open your world” – Heineken

Някога да сте се запитвали колко силни могат да бъдат убежденията на хората и биха ли могли те да бъдат пренебрегнат, в името на нещо чисто и красиво? Явно от Heineken са си задали именно този въпрос . „Open your world” събира две коренно различни личности в една стая и им помага да опознаят общите си черти, преди да им покаже различните. Леви, десни, черни, бели, хетеросексуални или трансджендър – това са само думи, които не би трябвало да влияят в реалните взаимоотношения между хората. Стените между хората се рушат трудно, но Heineken показват, че би било много по-лесно просто да си построиш бар и изобщо да не се стига до вдигането на стена.

1. “Fearless Girl” – State Street Global Advisors

В навечерието на празника на 8 март в Ню Йорк се случва нещо интересно – статуя на малко, но безстрашно момиченце се появява срещу световноизвестния бик на Уолстрийт. Идеята на кампанията е да се създаде натиск върху работодателите да се доверяват повече на жените жени, като ги назначават в бордовете на директорите си. Инициативата е на третата по големина в света фирма за управление на финансови активи State Street Global Advisors и успя да провокира целия свят, като за 12 седмици събира 4,6 билиона импресии в Туитър и 745 милиона импресии в Инстаграм . Първоначалната идея на кампанията е била да просъществува само един месец , но след събраните 50 000 гласа в петиция е взето решение статуята на Безстрашното момиче да остане поне година.
Силно емоционални, социални и с опит да направят света едно по-добро, по- сигурно и спокойно място – такива бяха най-силните рекламни кампании в 2017 година. Новата година дава заявка, че по нищо няма да отстъпи на предишната!


Ще се радваме ако ни споделите в коментарите кои бяха вашите любими и най-запомнящи се рекламни кампании през 2017!

Следете блога на Tendrik и първи научавайте всички новости в света на рекламата!