MasterCard променя онлайн пазаруването

master-card-online-shopping

MasterCard съобщи за навлизането в Европа на новата разплащателна технология Identity Check Mobile. Тя ще използва биометрични данни като лицево разпознаване и пръстови отпечатъци, за да докаже самоличността на потребителя и по този начин опрости процеса на онлайн пазаруването.

Тестовете на системата се извършват от месеци насам в САЩ и Канада, като сега новата технология ще се въведе в 12 европейски държави – Дания, Чехия, Австрия, Белгия, Германия, Унгария, Холандия, Норвегия, Испания, Швеция, Великобритания и Финландия, с тенденцията да бъде достъпна глобално през 2017 година.

Броят на пазаруващите онлайна се увеличава с всяка година. Според проучване, 1,1 милиона българи са пазарували онлайн през 2015 година, а се смята, че България е една от страните, в които онлайн пазаруването не е толкова популярно.

Обикновено използването на пароли довежда до отдръпване на потребителите от онлайн пазаруването. Този процес може дори да ги откаже, ако първоначално въведат паролата си грешно. Според скорошно проучване на MasterCard, 53% от купувачите забравят основни пароли повече от веднъж седмично, като след това им отнема повече от 10 минути да добият достъп до акаунтите си. В резултат, повече от една трета от хората оставят онлайн покупката.

Тази технология се въвежда след серия от такива проучвания, които в последствие показват, че хората предпочитат биометричните плащания пред съществуващите методи за това. Повечето потребители биха искали да видят паролите заменени от по-удобен метод, който в същото време да предоставя и повече сигурност, защита и спокойствие.

Разплащателната технология намалява времето за идентификация, като в същото време повишава сигурността. Вместо запаметяването на пароли, картодържателите ще имат възможност да докажат самоличността си чрез пръстов отпечатък и лицево разпознаване от селфи снимка от мобилното им устройство.

„Нашата цел е да улесним максимално онлайн разплащането, без да правим никакъв компромис със сигурността и безопасността на този процес“, каза Аджай Бала, президент “Бизнес решения за сигурност” в Mastercard.

Технологията е израз на мисията на MasterCard постоянно да спомага за подобряването на сигурността за картодържателите.