Inbound маркетинг – новата бизнес стратегия

Inbound Marketing - TendrikКакво е Inbound маркетинг? Нов начин за привличане на потенциалните ни клиенти или просто поредният модерен термин, измислен от маркетинговите специалисти? Може ли той да ви помогне да спечелите повече от вашите дейности онлайн? Открийте отговора на тези и много други въпроси в следващите редове.

Какво всъщност е Inbound маркетинг?

Inbound маркетингът (познат и в пълен превод от английски като „входящ маркетинг“) е различен начин на мислене спрямо потребителите, онлайн съдържанието, рекламата и социалните мрежи. Inbound маркетингът цели да изгради силни взаимоотношения между вашия бранд и целевите ви потребители чрез подходящо за клиентите ви съдържание, което ще ги накара да искат да прочетат повече. Този вид маркетинг стратегия ви помага да достигнете всички значими за бизнеса ви хора. Той дори спомага привличането на правилните посетители, които могат да се превърнат в последователи, а те от своя страна – в клиенти.

Inbound маркетингът е бизнес стратегия, която повишава познаваемостта на марката ви, обвързва клиентите ви чрез социалните мрежи и генерира повече онлайн трафик посредством SEO.

Каква е разликата между Inbound (входящ) и Outbound (изходящ) маркетинг?

Изходящият маркетинг се фокусира силно върху намирането на клиенти, на които компанията да продаде своите продукти и услуги, без да се интересува от тяхното мнение. Той залага изключително върху дейности и инструменти, които карат бизнеса да „говори с мегафон“, тръбейки своите рекламни послания еднопосочно. За разлика от него, Inbound маркетингът цели да спечели вниманието на потенциалните клиенти, предлагайки качествена информация и разчитайки на изграждането на доверие у потребителите, а не на купуването му.

Според Гай Кавазаки, разликата между inbound и outbound се състои в две неща – пари и умове. „Ако имате повече пари отколкото умове – добре е да се фокусирате върху Outbound маркетинга. Ако имате повече умове отколкото пари, трябва да се фокусирате върху Inbound маркетинга.“, казва той.

Инструменти на Inbound маркетинга

Инструментариумът на Inbound маркетинга съдържа много оръжия, които ще ви помогнат да привлечете повече посетители към вашия уебсайт. Едни от най-силните от тях са SEO оптимизацията, социалните мрежи, AdWords рекламите, имейл маркетингът и, не на последно място, съдържанието на сайта ви. Можете да изберете един от тях или дори да ги използвате съвкупно, ако се стремите да увеличите своите онлайн продажби.

Качествено съдържание

За да бъде полезен и забелязан от клиента, уебсайтът ви трябва да изобилства от интересно и полезно за потребителя съдържание. Разкажете на читателите си история и не оставяйте нито една подробност зад завесата. Когато пишете (на първо място) за своите уеб читатели, вие показвате, че се интересувате от тях и че ги уважавате.

Преди да преминете към създаването на съдържание, трябва да определите колко далеч се намират вашите клиенти от момента, в който ще направят своята покупка. Дали все още я обмислят, предстоят да вземат своето решение, или тепърва се осведомяват за вашия продукт?

Задавайки си тези въпроси, ще можете да определите целта на вашето съдържание много по-лесно, ще успеете да го отнесете към своите бизнес цели. Ще се опитвате ли да информирате своята публика за нещо значимо или ще искате да им продадете някои от вашите продукти или услуги? След като изясните всичко това, можете да преминете към избор на подходящата форма, чрез която да представите съдържанието ви.

Различните формати, от които можете да подберете, зависят от целта на самото съдържание. Те могат да бъдат: видео, инфографика, електронна книга, презентация, казус, списък, уебинар и др. Добре е да обмислите дали вашите потенциални клиенти биха предпочели визуалното съдържание пред дългия текст, например. В такъв случай бихте могли да създадете видео или инфографика, за да грабнете вниманието им. Ако потребителите ви обичат четенето, тогава е добре да се фокусирате върху създаването и разпространението на електронна книга или статия около даден проблем.

Необходимо е да удовлетворявате потребителите си, за да ги превърнете в клиенти, които сами разгласяват за вашите продукти. За да постигнете това, вие трябва да създадете съдържание, което поражда у тях силни емоции като плач, смях, изненада или провокация.

Ако знаете, че вашата аудитория има по-голяма вероятност да си взаимодейства с нещо забавно, ще се нуждаете от съдържание, което ще ги накара да се засмеят. Така увеличавате шанса някои от вашите публикации да станат вайръл.

Подходът, който ще изберете, трябва да бъде изцяло обвързан с вашата публика. Ако не искате да изградите неподходящо съдържание, оставете тази работа на копирайтинг специалист.

SEO оптимизация

SEO оптимизацията е добър начин да увеличите трафика към вашия сайт.  Тя помага на уебсайта ви да се класира на по-предни позиции в страницата с резултати на Google, правейки го по-достъпен и по-видим за вашите клиенти, докато те търсят нещо, свързано с бизнеса ви, продукта или услугата, които предлагате.

Потапяйки се в океана на SEO, можете да започнете със структурата на сайта ви. Търсещите машини използват ботове, за да обходят вашия уебсайт, и ако неговата структура ограничава работата на тези ботове, то тогава е напълно възможно да излизате по-ниско в резултатите от търсенето.

Можете сами да направите проверка на вашия уебсайт. Опитайте се да стигнете дадена страница в сайта ви и пребройте кликовете, които правите по пътя към нея. Ако те са повече от три, определено трябва да преосмислите структурата на сайта си. Ако са ви необходими само три или по-малко от три клика, значи сте преминали теста успешно!

Ключовите думи са друга важна част на SEO оптимизацията. Има няколко неща, които е необходимо да запомните за тях. Ключовите думи трябва да бъдат правилно определени, релевантни за уебсайта ви и повтаряни относително (но не прекалено) често в съдържанието ви. Но върху какъв тип ключови думи е добре да се фокусирате – Long-tail или по-основни думи?  Няма перфектен отговор на този въпрос, но лесното решение, което можете да следвате гласи – ако сте стартиращ онлайн бизнес, фокусирайте се върху long-tail ключови думи и оставете по-простите за вашите AdWords кампании.

Достигането до първото място в Google е Свещеният Граал за всички сайтове. Ако искате да сте сред първите 10 резултата от търсенето, но не знаете от къде да започнете, консултирайте се със SEO специалисти.

Социални мрежи

Може би си мислите – необходимо ли е да използвам социалните мрежи и какво мога да постигна с тях? Трябва да знаете, че те промениха начина, по който разговаряме помежду си. Нещо повече – те промениха маркетинга и рекламата. Хората вече не откликват на натрапчивите реклами, а приветстват компаниите и брандовете към двупосочен разговор. Вашите потенциални клиенти са някъде там, очаквайки ви да се присъедините към тях в социалните мрежи и да се свържете с тях.

Преди да се впуснете в необятния свят на социалните мрежи, вие трябва да изберете точно към кои от тях да се присъедините. Започнете от онази социална мрежа, която вашите потенциални клиенти предпочитат. Ако те не използват Twitter – вие също не би било редно да залагате на него. А може би клиентите ви предпочитат точно определени социални платформи (като Instagram или Snapchat) – тогава е по-добре да се насочите към тях и да оставите останалите на заден план.

След като се спрете на определена социална мрежа, трябва да споделяте подходящи послания към вашата аудитория – нещо, което ще привлече тяхното внимание. За да успеете да направите това, е необходимо да установите вашата публика и да разберете какви са нейните интереси. Създайте съдържание, което пасва на техния поток от новини (news feed) – нещо което ще накара пръстите им да спрат на вашата публикация. Направете така, че усилията ви да си заслужават, публикувайки thumb-friendly съдържание.

Ако не сте запознати с явлението, наречено маркетинг в социалните мрежи, тогава е добре да оставите тази дейност в ръцете специалист.

Inbound маркетингът е основен фактор за повишаване на вашите онлайн продажби. Ако се нуждаете от услуги като SEO, маркетинг в социалните мрежи, платени рекламни кампании във Facebook и Google или копирайтинг, не се колебайте да се свържете с нашия екип!

Препоръчани статии