Маркетинг по имейл – спам или източник на приходи?

^DF7657AB587D28865DEEB92EB2EC28787BDBB427556291FC5E^pimgpsh_fullsize_distr

Благодарение на онлайн маркетинга, един бизнес може не само да привлича огромно количество клиенти, но и да рекламира и продава своите продукти или услуги на един почти неизчерпаем пазар. Едно негово средство, а именно имейл маркетингът, често се разпознава като основен и безрезервно действащ принцип за увеличаване не само на клиентите, но и на продажбите. И ако за крайния онлайн потребител той е по-скоро спам, то за онлайн предприемачите email маркетингът си остава един от най-важните интернет инструменти.

Въпреки, че често го наричаме „досаден спам, задръстващ пощата ни”, той продължава да е изключително ефикасен. Нали се сещате за онази стара, но златна максима в бизнеса „Няма лоша реклама”? При имейл маркетинга нещата са доста сходни – той привлича вниманието, с него аудиторията разбира за съществуването на предлаганата стока (с или без тяхното желание). Освен това посланието му се запечатва в съзнанието като изтрит, но все още непремахнат от рисайкъл бина ненужен файл… Наред с това, имейл кампаниите почти винаги приключват с успешна реализация. Дори да не постигнат планувания брой от нови клиенти, такива винаги се появяват във вашата лична аудитория в следствие на този конкретен вид дигитален маркетинг. Освен това имейл маркетингът е сравнително евтин (дори и безплатен, ако имаш изградена клиентска база с данни) и възможен да се помести в бюджет дори на стартъп компания. Именно за това повечето от предприемачите не го подминават в изграждането на маркетинговата си стратегията. Наред с цената, способността на имейл кампанията за бърза реализация, винаги се е смятало за едно от нейните топ предимства.

Накратко, имейл маркетингът е онази част от дигиталния маркетинг, която съчетава малка доза креативност, със страхотна скорост на реализация и възможност за максимална точност при достигането до вашата целева група. Целевите клиенти, от друга страна, са директните потребители, които ще сметнат продукта ви за интересен или необходим. Все пак, никой никога не може да даде гаранция, че бизнеса ви ще постигне определено количество продажби или че ще увеличи клиентите си в съответния сегмент за точно определено време. Но имейл маркетингът предоставя реалната възможност да фокусирате рекламната си кампания към хората, които се причисляват към нишата ви.

Имейл маркетингът е ефективен, нискоразходен начин за подсилване на вашия онлайн бизнес и за увеличаване на фирмените приходи от продажби. Все пак, ви оставяме да прецените неговите предимства и недостатъци, базирайки се на личния си опит и умения.

Препоръчани статии