8 трика за увеличаване на продажбите на вашия онлайн магазин

увеличаване на онлайн продажби

Излишно е да питаме дали искате магазинът ви да има повече продажби, нали? Риторичен въпрос или не, в тази статия ще намерите 8 съвета, чрез които не само да постигнете това, но и ще спечелите доверието на потребителите си лесно и бързо! Готови ли сте? Да започваме:

  1. Ревюта на вашите продукти

ревю онлайн магазин

Amazon са от първите, които добавят опцията за ревю в своя онлайн магазин, и оттам всичко се променя. Хората четат все повече ревюта, доверяват им се напълно, а липсата им вече е съмнителна. Когато един посетител иска да закупи някой продукт, той винаги се допитва първо до интернет, за да провери качеството на продукта или мнението/опита на други, използвали го.

Въпреки това вие не трябва да се притеснявате от негативни ревюта – ясно е, че перфектният продукт, който ще се хареса на всички, не съществува. Да не говорим, че ако всички продукти във вашия онлайн магазин са с пълен актив от звезди, това би изглеждало изкуствено и съмнително. Това, което е важно в случая, е как се справяте с негативните мнения. Винаги отговаряйте, дръжте се мило и давайте обратна връзка.

Един потенциален проблем, срещан по-често в българския пазар, е, че българите често нямат желание да споделят мнението си за даден продукт, ако то не е негативно. В този случай хората изпитват по-голямо желание да споделят негативния си опит и да се оплачат. Нашето решение на този проблем е да се свързваме с нашите потребители чрез e-mail и да попитаме дали искат да оценят закупения/те продукт/и.

В OpenCart можете да включите функцията за оставяне на ревю от System > Setting > Option > Allow Reviews

  1. Чат в реално време (Live chat)

live chat

Едно от нещата, които считаме за задължителни и препоръчваме на всички наши клиенти, е наличието на Live Chat в онлайн магазина. След навлизането на Facebook и всички други социални мрежи писмената комуникация (и не тази по email) стана все по-предпочитана. Като добавим към това и намалените ни търпение и attention span, бързият отговор без нужда от разговор, което предлага Live Chat-ът, го прави още по-привлекателен вариант. Така клиентът може да се свърже с вас за секунди, само с един клик и без допълнителни усилия да получи информацията, от която се нуждае. Освен това онлайн магазините, които имат Live Chat, се позиционират по-добре в интернет търсачките.

Ние препоръчваме ZenDesk (Zopim chat), който може да свалите безплатно като разширение от:

https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=26030&filter_search=zopim

Регистрирайте се в https://dashboard.zopim.com/#widget/getting_started, поставете кода, предоставен ви в модула, и voila! – вече имате live chat в своя онлайн магазин!

  1. Изненадайте клиентите си и те ще изненадат вас

повече онлайн клиенти

Голяма част от покупките са импулсивни. Но всички са емоционални. Често хората не помнят какво са купили, а помнят как са се почувствали след покупката. Моментът, в който получават поръчката си, е и моментът, който прави впечатление. Затова и трябва да се възползвате от него. Представете си как получавате желания продукт след дълго чакане, разопаковате опаковката му и освен че най-накрая той е при вас, намирате и подарък, малък комплимент от фирмата, изпратила ви го. Бихте се почувствали добре, нали?

Малките моменти като този са тези, които имат значение и изграждат разликата между вас и вашите конкуренти. Усилието е минимално, а и не е нужно да подарявате нещо скъпо с всяка поръчка – тук е важна символиката и уважението, което излъчва този жест. Можете например да разпечатате рекламни материали – визитки, флаери, химикалки, запалки и др., които не само ще са добър комплимент, печелещ лоялността на вашите клиенти, но и ще играят ролята на бъдеща реклама.

Няколко примера:

Наш клиент със силен бранд и аудитория от мъже от 18 до 26 години, използвайки рекламни материали и комплименти към поръчките, увеличи продажбите си от директен трафик с 30%.

Друг клиент, който оперира в парфюмерийния бранш, издаде безплатна книга, свързана със света на парфюмите. Той взе решение да подарява физическо издание към всяка по-голяма поръчка. Голям процент от клиентите, получили подаръка, направиха контакт, за да изкажат благодарности и добро впечатление от книгата.

Бъдете креативни.

  1. Покажете, че вашият уебсайт е сигурен

ssl сертификат

Да си направиш собствен онлайн магазин вече е лесно и достъпно. Да бъде той успешен обаче са нужни доста усилия, търпение и работа. Нишата е пренаситена и засипана от разнообразие. В такъв случай един от най-важните критерии за вашия успех е доверието на клиентите ви. Спечелили доверие, вие печелите лоялност, а оттам и повече клиенти и повече поръчки. Затова и наличието на SSL сертификат на вашия онлайн магазин е препоръчително. Така показвате на клиентите си, че вашият уебсайт е сигурно място, на което могат да пазаруват. Той служи за криптиране на връзката между браузъра и сървъра, което го прави задължителен при приемане на онлайн плащания. От 2017 година Chrome вече показва наличието на SSL сертификат в сайтовете – “secured” или “not secured”. С него не само ще повишите нивото на доверие, но и ще се позиционирате по-добре спрямо интернет търсачките.

  1. Инвестирайте в SEO

seo оптимизация

SEO (search engine optimization) или как да направите уебсайта си по-любим за търсачките. По-добрите позиции водят до увеличаване на продажбите в дългосрочен план. И това е само един от позитивите, които получавате. Оптимизирането обаче е времеотнемащ процес, при който резултатите понякога отнемат месеци или години преди да си проличат трайно.

Нещата, в които трябва да инвестирате време и средства:

Скорост на уебсайт – вашият сайт трябва да бъде лек, удобен за използване и бърз. Това ще се хареса не само на вашите потребители, но и ще се отрази на индексирането, направено от търсачките като Google.

Съдържание – може би най-важният фактор за SEO. С уникално, увлекателно, полезно и интересно съдържание, вашият уебсайт няма да бъде пропуснат. Нито от потребителите, нито от уеб търсачките.

Социално ангражиране – направете си профили в социалните мрежи. Ангажирайте се със своите клиенти, бъдете полезни, градете връзки – така ще спечелите и задържите потребителите, които от своя страна бързо ще се превърнат във ваши последователи.

  1. Доставка

безплатна доставка

Доставката е важна част от онлайн търговията и съществен фактор при взимането на решение за покупка. Потребителите живо се вълнуват от цената и времето, нужно за пристигане на поръчката им. Често се подценява важността ѝ, но доставката наистина може да въздейства и влияе изключително много на вашите продажби. Безплатната доставка например е нещо, което може да увеличи продажбите ви почти двойно. Да, толкова е важна. Някой път обаче тя не е икономически изгодна, въпреки големия си ефект. В такъв случай може да използвате варианта тя да бъде безплатна над определена сума. Това често влияе на потребителите да поръчват повече само заради безплатната доставка, която ще получат.

  1. Физически магазин

физически магазин

Ако имате и физически магазин, задължително го упоменете във вашата страница. Хората се доверяват много повече на нещо, което знаят как работи и могат да го видят и проверят на живо. Така целият процес е ясен за тях и съответно по-предпочитан. Можете да добавите локация в страницата ви „За нас“ и карта как най-лесно да бъде намерен.

  1. Facebook реклама

facebook реклама

Вече сме говорили толкова много за Facebook и позитивите, които носи за нашия бизнес. 2017 година е и Facebook като инструмент към вашата дигитална маркетингова стратегия е просто задължителен. Към момента Facebook и Google имат най-много информация за нас и нашето поведение. Затова и Facebook предлага (и има) многобройни и уникални начини за таргетиране на настоящи клиенти и намиране на нови. Създавате си бизнес страница, разбирате как да работите с инструмента и се наслаждавате на позитивите, които ви носи. Най-хубавото е, че с малък бюджет може да достигнете до много хора и да постигнете завидни резултати.

Това са само част от начините, чрез които може да подобрите своя онлайн магазин и да увеличите своите печалби. За повече трикове и съвети разгледайте другите статии от блога ни.