5 неща, които може би не знаете за дигиталните маркетинг агенции

маркетинг агенции

Уеб агенциите, познати повече като дигитални маркетинг агенции, често биват свързвани с представителна и дипломатична бизнес идентичност, разпознаваемо лого, професионални услуги и куп други синоними. Това обаче не е достатъчно определение на професионалистите в бранша. Те далеч надминават представата, която повечето хора имат за тях, и са един цял нов свят, който често пъти се различава доста силно от първоначалните ви очаквания. Всъщност каквито и очаквания да имате за една дигитална маркетинг агенция и с колкото агенции да сте работили, няма как да ги сравните помежду си, защото всяка една е различна, индивидуална и неповторима. Най-простата причина за уникалността им е екипът, който стои зад даден бранд. Няма как да сравните двама изключителни графични дизайнери или професионални копирайтъри. Всеки може да предоставя много високо качество на услугата, в която е специализиран, но нито един от тях не е същият като колегите ги.

Може би някои от вас се чудят какво ли се крие зад офис вратите на уеб агенциите? Дали е тихо или шумно? Какви са хората вътре? Днес ще се опитаме да ви дадем отговор поне на част от въпросите, които ви вълнуват, и да издадем няколко тайни от дигиталната кухня. Едва ли ще успеем да обхванем в изключителни детайли и подробности нещата, които не знаете за уеб агенциите, но се надяваме след този текст те да бъдат значително по-малко.

  1. Дигиталните маркетинг агенции са като много цветни балони, събрани в едно

Ако се чудите какво значи това, ето го и отговорът. Всеки един служител в маркетингова агенция е различен. Хората зад брандовете са специалисти в различни области, имат различни интереси и хобита, вълнуват се от различни неща, но са обединени от обща цел и задача, а именно да направят нечий бизнес успешен. Точно така изглежда един успешен екип, като много, различни по цвят балони, завързани в общ букет. Специалистите образуват богата палитра от цветове, които да отговорят на нуждите на своите клиенти.

5-things-to-know-about-marketing-agancies-blog--post-tendrik-01

  1. В дигиталните маркетинг агенции не работят само маркетолози

Както и в стандартна маркетинг или PR агенция, има професионалисти от различни области. Ние от Tendrik например си имаме страхотни програмисти, отличен графичен дизайнер, копирайтъри и маркетинг специалисти. Палитрата ни е богата и пъстра, но добрият маркетинг няма как да се случи без подкрепата на професионалисти от други сфери.

  1. Трудно се намират истински професионалисти в бранша

Макар че е тенденция и една от най-предпочитаните работа в страната ни към този момент, истинските професионалисти в горе посочените области се намират изключително трудно. Все пак създаването на добър екип не е никак лесна задача. Всеки един служител в дигитална маркетингова агенция трябва не само да е професионалист, но и да съумява да говори на един език и да се сработва с колегите си, съгласувайки задачите си заедно по такъв начин, че да цари мир, хармония и амбиция във въздуха.

5-things-to-know-about-marketing-agancies-blog--post-tendrik-02

  1. Професионалистите в дигиталните маркетингови агенции наистина се грижат за вашия бизнес

Макар понякога да срещаме скептична настройка към това твърдение, ние откровено и категорично заявяваме, че добрите уеб агенции наистина се грижат за вашия бизнес. И причината за това е много проста. Ако дадена маркетингова агенция не положи нужните труд и старание, това веднага се забелязва от клиентите. Клиентите, от своя страна, с право впоследствие биха дали негативна оценка за фирмата и крайният резултат би бил не само заключването на вратата завинаги, но и негативна репутация. В добрите агенции това няма как да се случи, защото екипите работят така, сякаш всеки проект е техен. Добрите уеб агенции ще се опитат да разберат не само вашите клиенти, но и бизнеса ви. Ще ви питат за хората, които работят при вас, какви са идеите и мотивацията ви, какъв е вашият бизнес модел и куп други детайлни неща, към които може би дори не сте подозирали, че някой би проявил интерес. Те са партньори, а не просто случайни хора, на които плащате за дадена услуга.

  1. Резултатите не идват на първия ден работа

Все някога сте срещали или предстои да срещнете човек, който ви обещава невероятни резултати още през първия месец, първата седмица или дори веднага, но ако трябва да сме напълно честно – това е абсолютно невъзможно. Добрата маркетингова стратегия отнема време да се създаде, а реализацията и може да продължи години наред. Резултатите от професионално свършената работа могат да се появят най-често на третия или шестия месец, понякога дори на втория, но никой не може да ви даде конкретен отговор. Важното тук е, че резултатите са устойчиви, ефективни и винаги ги се появяват, без значение дали ги очаквате или не. Макар че тяхното проследяване е доста сложен процес, а и не винаги може да се изчисли с абсолютна точност, добрите маркетингови агенции ще направят всичко възможно, за да ви покажат постигнатите резултати и възвръщаемостта, която са постигнали, не за да се доказват пред някого, а заради вашето спокойствие и увереност.

Надяваме се с този текст да сме хвърлили поне малко светлина върху фантастичните същества, наречени дигитални маркетингови агенции. Те са повече от интересни и можете да ги срещнете навсякъде, но дали ще ги познаете?

Споделете тази публикация