20 инструмента за дигитален маркетинг, които задължително трябва да използвате

дигитален маркетинг инструменти

В днешни времена дигиталният маркетинг е едно от най-важните звена в управляването на един бизнес.

Но възможно ли е една дигитална маркетинг стратегия да бъде успешно изпълнена без правилните инструменти? Не. А как да се ориентирате кои са правилните (и задължителни за използване) инструменти сред морето от предлагани?

В тази статия сме събрали за вас 20 инструмента, чрез които значително да подобрите онлайн представянето си.

Ето ги и тях:

  1. Google Trends

google trends

Google Trends ви позволява да видите дали идеята, която имате, си заслужава и ще бъде интересна за потребителите, или не. Чрез него се запознаваме с най-новите тенденции от Google. Инструментът ни предоставя полезна и достоверна информация за секунди. Трябва само да отворите уебсайта и да напишете от какво се интересувате. Google Trends ни показва нивото на интерес за дадената тема, спрямо различни признаци. Можем да видим и подобни търсения, направени от потребители със същите или подобни интереси.

Разбира се, има много начини, чрез които можем да модифицираме търсенето си. Можем да добавим и други условия, чрез които да сравним информацията, можем да търсим по страни, времеви период, категории и т.н.

Google Trends е чудесен и много полезен инструмент, който ни показва сравнителни търсения в Google. Освен това е и безплатен!

  1. Google Keyword Planner

google keyword planner

Google Keyword Planner е инструмент на Google AdWords. Той е подобен на Google Trends, но тук разликата е, че planner-ът ни дава реални цифри, които правят информацията измерима. Той ни дава информация за ключовите думи (или заявки), които потребителите търсят в Google. Без правилното проучване (изцяло и на ключови думи) вие не може да изградите успешна маркетингова кампания. С този инструмент лесно (и безплатно!) можем да получим информация за конкурентността на дадена ключова дума, да открием кои са популярните ключови думи в нашата индустрия, да избираме една и повече ключови думи, да ограничим търсенето до страната или езика, които ни интересуват.

  1. Zest

zest

Zest е безплатно разширение на Google Chrome, където маркетолози споделят и откриват отбрано и качествено съдържание. Инструментът ни предлага най-новото от света на дигиталния маркетинг при всяко отваряне на нов таб.* Чрез него лесно и бързо достигаме до информацията от онлайн света и научаваме последните новости и тенденции. Разбира се, можем да персонализираме съдържанието по наш вкус и да го сортираме по новост, брой споделяния, интерес и т.н. От маркетолози за маркетолози.

*Ако не искате информацията да ви се показва на всеки нов отворен таб, може да инсталирате версията Zest Lite. При нея само чрез натискане на иконката на разширението (намираща се в горния десен ъгъл) можете да достигнете до информацията, която Zest ви предлага.

  1. Quintly

quintly

Чрез Quintly можем лесно и бързо да направим подробен анализ на до 3 Facebook страници. Инструментът по принцип е платен, но безплатният пробен период (14 дни) е напълно достатъчен да анализираме Facebook страница/и по избор, да извлечем нужната ни информация и да си извадим последващите изводи от това. Quintly ни дава възможност да научим повече за активността във Facebook страниците – харесвания, коментирания, споделяния, и да направим съпоставка между тях.

  1. Ahrefs

ahrefs

Добре, вече сме ви представяли Ahrefs в предишна статия. Но Ahrefs е толкова добър (това е и популярното мнение – инструментът е един от най-предпочитаните и считани за най-добри SEO и SEM инструменти на пазара), че нямаше как да го пропуснем. Той ни дава възможност да научим как и откъде нашите конкуренти получават трафика си, къде се класират за определени ключови думи, колко страници водят към техния уебсайт. Чрез него можем да получим информация какъв вид съдържание е модерно в нашата ниша и как може да го генерираме по-успешно. Например с функцията “Alerts” можем да направим така, че да бъдем известявани всеки път, когато даден уебсайт се класира за ключова дума или бъде споменат някъде из интернет. А с функцията му “Content Explorer“ можем да научаваме и виждаме най-новото и най-споделяното съдържание в уеб пространството.

Това са само малка част от функционалностите му. Наистина е изключително полезен.

  1. Serpstat

serpstat

Serpstat е един от любимите ни инструменти. Той е доста подобен на Ahrefs. Има безплатна версия, но тя е с ограничена функционалност. Чрез него можем изцяло да анализираме уебсайтове, да получим подробна информация за областта, в която оперира бизнесът ни, за ключови думи и дистрибуция, да направим задълбочен конкурентен анализ, да проверим backlink-ове и много други. Освен това той е и изключително лесен за използване.

  1. Mention

mention

За нас Mention е по-добра, по-полезна и по-подробна версия на Google Alerts. Функциите им са на практика същите – получаване на автоматични сигнали всеки път, когато името на фирмата ви/продукта ви/ваш конкурент бъде споменато в мрежата. Тогава каква е разликата и защо предпочитаме Mention? Случвало се е да не получаваме точна и подробна информация от Google Alerts. С Mention ние не само получаваме информацията, която търсим, в реално време, не пропускаме нищо, което (сме задали, че) ни интересува, но и имаме възможност да видим и направим подробни статистики, реакции и колаборации. Единственият недостатък, който ние открихме за 14-дневния тестов период, е, че е платен.

  1. Google Analytics

google analytics

Според публикация от 2015 на Marketing land между 30 и 50 милиона уебсайта използват Google Analytics. Google Analytics е задължителен онлайн съюзник. Ако се занимавате с каквото и да е в дигиталния свят, трябва да знаете как да го използвате. Чрез него можем да създаваме всякакъв вид репорти и съответно да разберем на практика всичко (да, малко е страшно) за потребителите и да го тракваме. Можем да разберем откъде са потребителите, които използват нашите услуги или купуват нашите продукти, как са разбрали за уебсайта, кой от каналите, които използваме, ни носи най-много конверсии и още много, много.

Инструментът е изключително мощен и наистина задължителен – без него шансът да се възползвате от това, което интернет предлага, или за успех онлайн е минимален. Тъй като предлага огромна и обемна информация, той може да ви се струва доста объркващ (особено в началото). За тази цел можете да посетите Google Analytics Academy.

  1. Facebook Audience Insights

facebook audience insights

Както вече знаем, Facebook предлага един от най-добрите и точни варианти за реклама и таргетиране на потребители. Това обаче е придружено от изключително много и динамично променяща се информация. С този удобен и подценяван (не знаем защо) можем да улесним работата си многократно и да формираме рекламна кампания във Facebook много по-лесно и точно. Можем например да разберем повече за интересите на потребителите ни и съответно да ги таргетираме спрямо тях. Може да ни даде демографска информация и да използваме семейния паричен приход като признак за търсене. Пробвайте го!

  1. Medium

medium

Нужно ли да обясняваме защо към момента Medium е най-добрата платформа за писане и четене на ценно и полезно съдържание, за научаване на нова информация? В Tendrik Medium е на челните позиции по „любими места в интернет“ – там си „губим времето“, обогатяваме и разширяваме знанията и мирогледите си.

Ако персонализирате newsfeed-a си по интереси, може да прекарате часове в този сайт. (Казваме го от личен опит. Казваме и от личен опит, че нито една минута от тези прекарани часове не е загубена.)

А за тези от вас, които не могат да отделят толкова време да „се ровят в интернет“ – Medium Play е за вас. Това разширение за Chrome ще ви даде възможност да слушате статии и да преминавате през съдържанието по-бързо.

  1. Canva

canva

Ако не се занимавате професионално с дизайн или нямате много опит с Photoshop, Canva ще стане най-добрият ви приятел. Инструментът е лесен за ползване, има готови шаблони и ни позволява да създадем страхотни графики за минути. Всичко е семпло, лесно и просто и вие може да ползвате Canva за всичко – от страхотни постери за социалните мрежи, до материали за печат. Окей, къде е уловката? Няма такава, а ние дори не сме стигнали до най-доброто. Canva Academy е едно от най-добрите онлайн училища за дизайн и е напълно безплатно! Академията на Canva ни дава възможност да научим универсалните правила и принципи на дизайна, да боравим с и разберем повече за пропорциите, цветовите комбинации, шрифтовете, калиграфията и други. Неговата идея е не само да повиши визуалната ви грамотност, но и да ви вдъхновява – там може да намерите и споделите страхотни идеи и хрумвания.

  1. Pablo

pablo

Pablo е безплатен инструмент на Buffer (за който ще ви говорим след малко), чрез който можем да създаваме страхотни графики за постовете ни в социалните мрежи, и то по изключително лесен начин. Най-хубавото е, че всичко това отнема минути!

  1. Buffer

buffer

Buffer е не само един от любимите ни инструменти за post scheduling, но и една от любимите ни компании. Със своите страхотна корпоративна култура, точен съпорт и невероятен блог – сериозно, BufferBlog е едно от най-вдъхновяващите и полезни места в интернет пространството, те са се превърнали в пример, който трябва да бъде следван.

Инструментът сам по себе си е доста популярен и предпочитан. Той не само ще ви позволи да планирате постове в различни социални мрежи, но и ще го направи в най-оптималното за вас време (времето, в което постът ще има най-голям ефект и влияние и/или ще доведе до най-много конверсии). Има безплатна и платена версия.

  1. Hootsuite

hootsuite

Hootsuite е друг удобен и ефективен инструмент за планиране на постове и управление на множество акаунти в социалните мрежи. С него улесняваме многократно работата си, увеличаваме продуктивността си и следим развитието на брандовете/страниците, които управляваме, тяхната репутация и поведението на аудиторията.

  1. PostPlanner

postplanner

PostPlanner ни дава възможност за бързо и лесно автоматично споделяне на съдържание в социалните мрежи. Той е много по-улеснен от другите два, като предлага и различни опции. Можем да задаваме различни часове за споделяне в различните канали, да създаваме общи списъци от канали за кръстосано споделяне и други. Имаме достъп до анализи на най-споделяните, харесваните, коментираните постове, както и до множество идеи и примери за съдържание.

  1. MailChimp

mailchimp

Има толкова много инструменти за email маркетинг, но на нас продължава да ни е любим MailChimp. Той е лесен за използване, има страхотна безплатна версия и чрез него лесно можем да създаваме списъци, стартираме кампании и следим резултатите ни и нашето ROI.

  1. Asana

asana

Asana е един от най-ползваните инструменти в Tendrik. Чрез него ние не само създаваме списъци със задачи, но и управляваме и следим всички наши проекти, дейности, и работата ни по тях. Той е страхотен за корпоративната среда и прави съвместното ползване от екипа удобно и приятно. С него можем да създаваме различни проекти и подпроекти; да възлагаме задачи и подзадачи (за себе си и за колегите си), крайни срокове и да следим тяхното развитие. Asana ни позволява да добавяме детайлно описание и времева рамка за всяка задача, както и да прикачваме различни файлове, нужни за нейното изпълнение. Като става въпрос за мениджмънт в корпоративна среда и управление на бизнес проекти, Asana е изборът!

  1. Wunderlist

wunderlist

Wunderlist е друго страхотно приложение за създаване на списъци със задачи. За разлика от Asana обаче, според нас то е по-скоро ориентирано към лично ползване. Инструментът не е претъпкан с хиляди излишни функционалности, които никога няма да ползваме, а напротив – той ни предлага всичко основно за планирането на нашето ежедневие по семпъл и лесен начин. Той ни дава възможност лесно да създаваме задачи, отделни списъци (за професионални, за лични ангажименти и други), да задаваме приоритети и крайни срокове, както и да синхронизираме декстоп версията с мобилната такава. Освен това е и безплатен! С Wunderlist лесно можем да „подредим живота си“.

  1. Evernote

evernote

Evernote е инструмент, който съхранява, организира и синхронизира бележките ни на всички устройства, които ползваме. С какво той е по-добър от Notes (iOS) или Google Keep (Android)? Evernote не само ни дава възможност да групираме бележките си и да им слагаме тагове (което води до по-лесното им намиране), но и да запазваме различни статии, да правим скрийношотове, да споделяме съдържанието си с приятели и още много! Признаваме, че Evernote не е приложение, в което можеш да се влюбиш от пръв поглед. На него му трябва време да намери място в живота ти, но направи ли го, то автоматично го превръща в по-добър и по-организиран. Evernote разпределя цялата! ни информация по категории, прави я лесно достъпна и ни помага да бъдем много по-организирани! Какво още?

P.S. Авторът на тази статия „обича“ да bookmark-ва статии, линкове, страници и въобще каквото се сетите от интернет пространството „за после“, което води до събирането на хиляди отметки във всеки различен браузър и, разбира се, никога до повторното им отваряне. Всичко това се промени с Evernote!

  1. Trello

trello

Trello е онлайн платформа за организиране и управление на задачи. С него създаваме онлайн табла със списъци от задачи. Всяко от тези табла съдържа различни части от проекта ни. Бележките в тях могат да бъдат просто текстови, да включват подробни описания, файл, картинка, интернет връзка, да бъдат включени в to-do списък или да бъдат споделяни. Можем да поставяме срокове, да следим напредъка на отделните задачи или на целите проекти, да преместваме дадена задача в друг списък, да слагаме друг цветови маркер или да използваме собствени методи на подредба. Възможностите, които Trello ни предоставя, са огромни. Той е изключително цветен, оптимизиран и удобен – с него ефективно лесно можем да организираме ежедневието си или даден план/проект.

Правилните инструменти не само улесняват работата ни и ни помагат да научим много нови неща в процеса, но и ни помагат за превръщането на онлайн бизнеса ни в успешен такъв. Това са част от любимите инструменти на нашия екип – такива, които ползваме (почти) ежедневно. Надяваме се, че статията ви е била полезна и сте успели да откриете нови инструменти, които ще се превърнат в част от вашето работно (а и не само) ежедневие.

P.S. Очаквайте скоро и втора част.