Sleepzone.bg е проект, който стартирахме по задание на наш клиент с дългогодишен опит в сферата на матраците и продуктите за сън. Задачата ни беше да създадем чисто нов онлайн магазин и бранд, които започват от нулата, и да се постараем възможно най-бързо той да набере клиенти, популярност и да започне да постига резултати.
Как започнахме?
При стартирането на проекта Sleepzone искахме да създадем онлайн магазин във възможно най-кратък срок, за да имаме повече време да се фокусираме върху маркетинговата стратегия и каналите, с които да рекламираме. За нас беше важно сайтът да е готов бързо и без излишно забавяне, но и без да правим никакви компромиси с качеството.
Поради тази причина решихме да се доверим на Gombashop. Използвайки тяхната платформа, след броени дни вече имахме готов онлайн магазин, снабден с всички функционалности, нужни за успешни онлайн продажби.
Какви бяха първите стъпки, които предприехме?
Както вече споменахме, Sleepzone започна като чисто нов бранд без никаква клиентска база или каквото и да е било присъствие в онлайн сферата. Затова и предизвикателствата пред нас никак не бяха лесни:
- Изцяло нов проект;
- Конкурентна ниша със силни играчи
Рекламните канали, с които решихме да стартираме, бяха Facebook и Google. Като начало, започнахме със създаването на Facebook страница и чисто нови Google Analytics, Facebook и Google Ads акаунти. В последствие създадохме Facebook Pixel, както и всички останали тракинги, нужни за успешното представяне на нашите реклами.
Така стигнахме и до момента да направим допълнителен анализ на пазара и конкурентите, по който да изградим ясна стратегия и план, към които да се придържаме.
Действия по канали
Facebook реклами
Стартирахме рекламната стратегия във Facebook с тестване на различни аудитории, базирани на интереси и демографски данни. Използвахме комбинация от кампании с цел трафик, ангажираност и конверсии. Основната ни цел в началото беше да насочим качествена аудитория към сайта, състояща се от потребители, които биха могли да бъдат наши потенциални клиенти.
След като понатрупахме трафик и бяхме генерирали определен брой поръчки, започнахме активно да използваме топли аудитории, базирани на Facebook Pixel. В последствие залагахме все повече и на различни Lookalike аудитории, които тествахме непрестанно, за да постигнем най-добрите резултати.
Както досегашният ни опит е показвал многократно, използването и тестването на голям брой рекламни формати и криейтиви, е много успешна практика, която дава добри резултати. В тази връзка, тествахме значително количество различни рекламни банери, формати и текстове, за да открием какво работи най-добре в тази ниша.
Ето някои от дизайните, които изработихме:
Резултати от Facebook реклами в рамките на 50 дни:
- Близо 20 рекламни кампании
- Близо 40 рекламни групи
- Над 75 рекламни формата
- Над 20 графични дизайна
- Reach – 154,353 души
- Link Clicks – 14,198
- Среден CTR – 48%
Google реклами
В Google Ads наблегнахме на Search кампании, базирани на ключови думи, които проучихме предварително при стартирането на проекта. Започнахме с по-голям набор от думи, които постепенно стеснявахме и оптимизирахме на база на редовни анализи на резултатите. Тествахме както разнообразни думи, така и различни типове на съвпадение, за да открием най-добре представящите се комбинации.
В последствие започнахме да изпробваме динамични и дисплейни кампании, както и продуктови фийдове.
Резултати от Google реклами в рамките на 50 дни:
- 7 основни рекламни кампании
- 700,388 импресии
- 17,419 клика
- Среден CTR – 23%
Равносметка за първите 50 дни от старта на рекламите:
- 6-цифрен оборот
- Над 300 нови клиенти
- Над 400 продадени матрака
Това е само една от успешните истории, които можем да ви разкажем. Ако и вие търсите начин да постигнете високи резултати за вашия бизнес, доверете се на опитните маркетинг специалисти от Tendrik! Свържете се с нашия екип и нека напишем вашата успешна история заедно.