Всички знаем важността на социалните мрежи и в личния ни, и в професионалния ни живот. Те не само промениха изцяло начина, по който общуваме и живеем живота си, но и този, по който правим бизнес. Те са неизменна част от ежедневието ни, чрез която се информираме, общуваме, развиваме себе си и бизнеса си. Животът ни вече е невъзможен без онлайн присъствие. Да не говорим за бизнеса ни – без подходящото онлайн присъствие, шансът да имаме успешен бизнес е минимален.

Разбира се, всичко това важи в най-големи количества за Facebook. През цялото това време, докато Facebook се превърщаше в нашето go-to място за забавления, утеха и разтоварване, той стана и основна точка от онлайн маркетинга.

Facebook е един от главните източници за генериране на трафик и продажби. Той скъсява ефективно и бързо разстоянието между бизнеса и потребителя. Как прави това? С помощта на Facebook Pixel.

Какво е Facebook Pixel?

Facebook пикселът е програмен код (обикновено javascript), който се поставя на сайта ни. Той се взима от Facebook и засича всеки посетител, който е посетил уебсайта ни, и неговото поведение там. Нарича се пиксел, защото представлява малко пикселирано изображение 1x1, което не е видимо за потребителя.

Чрез него не само рекламите ви са по-прецизно и добре таргетирани, но и вие ще разбирате по-добре тяхното представяне и ефективност. Пикселът ви дава възможност да направите рекламите си и посланието, което искате да предадете, по-ефективни, което води до по-голяма възвръщаемост на вашата инвестиция.

Използва се за три основни функции:

  • Изготвяне на custom audiences;
  • Оптимизиране на рекламите за конверсии;
  • Проследяване на конверсиите и оптимизиране рекламните кампании на база резултатите

 

Как работи?

  1. Website Custom Audiences – чрез тях Facebook ти помага да извършваш по-добър и успешен ретаргетинг. След като инсталирате своя Facebook пиксел, той ще започне да следи поведението и действията на всеки посетител на уебсайта ви, който е и логнат във Facebook едновременно с това. Ще запише кои страници в уебсайта ви са посетени, кои не са, кога са посетени и поведението на потребителя там. Използвайки тази информация, вие ще можете да рекламирате по-таргетирано и да предлагате своя продукт/услуга само на групата от хора, които наистина биха се заинтересовали от него.

Уточнение: Facebook не ви позволява да рекламирате на отделни хора. Вместо това той прави групи от потребители, базирани на общ признак/интерес/поведение. Например: хора, които са посетили уебсайта ви в последните 24 часа; потребители, посетили уебсайта ви в последните 180 дни, но не и в последните 30; потребители, посетили определена страница на уебсайта ви и т.н.

Всички тези групи от хора са наричат аудитории. Можете да създавате собствени такива (custom audiences), като вие избирате по какъв признак да обособите определената група от хора. Времевата ви рамка трябва да бъде от 1 до 180 дни.

Аудиториите се създават отделно от рекламите. Веднъж щом имате създадена аудитория, можете да си ги запазвате и да решите за коя/кои реклами да ги използвате.

  1. Custom conversions

С помощта на Facebook пиксела Facebook (и впоследствие вие) научава кой кликва върху вашата реклама и кое кликване води до конверсия. Рекламният модул във Facebook след това автоматично оптимизира рекламата, за да се показва само на потребителите, които е по-вероятно да ви доведат конверсии!

Как работи: Facebook прави разделен тест, като показва рекламата на 100 души с общи характеристики и интереси и проверява какъв процент ще доведе до конверсия. След това ще направи същото с друга група от 100 души и ще сравни двата процента. Следвайки по-добрите резултати, Facebook ще показва рекламата само на тази група от хора с по-голям шанс да доведе до конверсия.

Тоест рекламният модул автоматично оптимизира рекламата ви по такъв начин, че пътят до конверсията/желаното действие да е по-кратък и лесен. Така Facebook ни помага да насочим и таргетираме по-добре рекламите си, защото вече има достъп до информацията (чрез Facebook пиксела) коя е групата от хора, по-вероятни да конвертират.

  1. Standard events

Събитието е нещо, което се е случило на нашия уебсайт, благодарение на което можем да извлечем точна информация какво реално правят потребителите там. То е в основата на цялата система, която стои зад Facebook пиксела, както и на похвати като (Facebook) ремаркетинг, цялостната Facebook реклама и т.н. Стандартните събития са 10 и представляват най-често използваните събития, посредством които събираме информация за потребителското поведение. Докато custom конверсиите са свързани с определен URL адрес (най-често “thank-you” страница), за стандартните събития това не е задължително. Конверсиите тук могат да бъдат проследявани единствено чрез добавяне на допълнителен ред код към страницата, представляваща интерес. Едно от най-големите предимства на стандартните събития е, че помагат да се премине границата от 20 персонализирани конверсии (което си е твърде малко).

Има десет типа конверсии, за които можете да използвате стандартни събития, всеки със собствен ред код. Този код ще каже на Facebook какво да проследява и ще бъде вмъкнат в новия пикселен код на Facebook - но само на страницата, на която искате да проследявате реализациите.

Page view – Най-основното събитие за Facebook pixel. То ни казва, че потребителят е посетил дадена страница от нашия уебсайт.

View content – Тук разбираме какъв тип страница е посетил. Това може да е продуктова страница, статия към блог и други. По този начин можем да извлечем по-конкретна информация от какво точно се интересува този клиент.

Search – Дава ни информация за посетителите, които са търсили нещо на нашия уебсайт.

Add to cart – Информация за потребители, добавили нещо в кошницата си.

Add to wishlist – Потребители, добавили продукт в wishlist-а си.

Initiate checkout – Потребителите, започнали да си завършват поръчката.

Add payment info – Тези, които са добавили информация за, да кажем, кредитната си карта.

Make purchase – Тези, направили поръчка.

Lead – Такива, пратили ни запитване. Очевидно е, че щом потребителят ни е изпратил запитване, той иска да купи от нас и/или проявява интерес.

Complete registration – Информация за потребителите, направили си регистрация.

Към всяко от тези действия могат да се задават и серия от параметри, които да доставят допълнителна и по-специфична информация.

  1. Lookalike аудитории

Вашите собствени аудитории (поне в началото) няма да бъдат много големи. Тук Facebook ни идва на помощ с неговите lookalike (сходни) аудитории. Със свой собствен алгоритъм той определя например група от хора, която прилича на потребителите вече харесали вашата Facebook страница. Така може да таргетирате и тях - шансът и те да харесат вашата страница е много по-голям, отколкото в случайна група от Facebook потребители. Можете да създадете lookalike аудитория, използвайки демографски, психографски и много други признаци (да, Facebook знае адски много неща за нас!). Чрез сходните аудитории ще ни е много по-лесно до достигнем до нови клиенти, защото те отговарят до някаква степен на същите характеристики (или имат подобни/същите интереси) с тези на нашите клиенти.

Как Facebook пикселът помага на вашия бизнес?

  • Пикселът следи потребителите и показва какви действия вършат (след като кликнат на нашата реклама);
  • Пикселът показва таргетирани реклами към определен тип потребители (спрямо техните интереси и/или поведение), които имат много по-голям шанс за конверсия;
  • Пикселът автоматично оптимизиран рекламите ни без наша намеса; той събира информация, анализира характеристики, действия, поведения и резултати;
  • Той следи и предоставя конкретни статистики за разходите, които сме направили за реклама;
  • Той ни помага лесно да намерим нова аудитория, която знаем, че ще бъде заинтересована от нашия продукт или услуга.

Разбираме, че пикселът ни предоставя цялата информация, нужна за създаването на перфектната и прецизно таргетирана реклама. С други думи – чрез Facebook пиксела рекламите ви ще се показват само на хора, които искат да ги видят и най-вероятно ще извършат желаното от вас действие – покупка, обвързаност с бранда/продуктите ви и други.

Огромната полза тук е, че може да разберете коя точно реклама конвертира най-добре и коя не. А това определено може да ви спести големи разходи и да увеличи продажбите ви при по-малък разход за реклама.

Ако искате да изпозлвате Facebook като канал за промотиране и увеличаване обхвата и дейността на своя бизнес, имате нужда и от Facebook пиксела.

Как да инсталирате Facebook пиксел?

Оставете това на нас! Екипът на Tendrik включва професионалисти, които ще поемат техническата и „скучна“ част от процеса, предоставяйки във вашите ръце едно празно платно, готово да бъде запълнено с цветове.

А ако пък решите, че искате да ни се доверите и за цялостното „превземане“ на Facebook като рекламен канал, можете да го направите тук. Планирането, изграждането на цялостна маркетингова концепция е изключително важно за всяка кампания и за маркетинга в социалните мрежи.

Basic

50лв./до 48ч.

Абонирай се

Standard

90лв./до 48ч.

Абонирай се

Premium

190лв./до 3 раб. дни

Абонирай се
Инсталиране
Създаване на събития До 2 събития Всички стандартни събития
Извършване на ревизии До 1 ревизия До 2 ревизии До 2 ревизии
Въпроси До 1 въпрос До 2 въпроса До 2 въпроса
Консултации Безплатна консултация с екипа ни - до 1 час
Ако искате абонамент, направен по ваше желание и специфични нужди,
не се колебайте да се свържете с нас! Посочените цени са без включено ДДС.
Пишете ни