Tendrik

3 начина да създадете изключителна статия

Несъмнено, ако притежавате собствен бизнес и сте се опитвали да създадете контент маркетинг стратегия, сте си задавали въпроса: „Откъде да започна?“. Няма един-единствен правилен начин, по който да напишете своята изключителна статия. Съществена част от чара на онлайн маркетинга е огромното поле за експериментиране и креативност, което винаги ще разширява вашето мислене и умения както в дигиталния свят, така и извън него. Но друг огромен плюс на маркетинга в онлайн среда е, че почти винаги това, което важи в традиционния (офлайн) маркетинг, може да се използва и в интернет.

Ето защо, в настоящата статия няма да ви представим революционни хитрини, хакове или пък невиждани стратегии за това как да отключите своя вътрешен Дейвид Огилви. Нито пък ще ви караме да се превъплътите в ролята на Дон Дрейпър от Mad Men. Вместо това, ще ви припомним един от основните, непроменими, константни процеси в маркетинга, а именно начинът, по който клиентът решава да купи вашия продукт.

Процесът на вземане на решение за покупка (Buyer’s Journey) се състои от три условни етапа – осведомяване, обмисляне и вземане на същинското решение. Ако знаете как мисли вашият клиент, ще можете активно да му повлияете и „тактично“ да го насочите към своите собствени продуктови предложения. Макар и разделен само на три, пътят на купувача не е никак прост и лесен. Съществуват редица фактори, които няма да можете никога да контролирате, но които ще окажат силно влияние върху всичко, свързано с вашия клиент – от неговите предпочитания, до емоционалната удовлетвореност от вашата марка. Въпреки всичко, обаче, това не трябва да ви демотивира, а напротив – да ви накара да създавате все по-добро и по-ефективно рекламно съдържание.

Начин №1: Разкажете история!

Ако ще дори да започнете с „Имало едно време…“.

Сторителингът е изключително подходящ, когато клиентът знае, че иска да задоволи своя потребност и се осведомява за видовете продукти, които могат да са му от полза. С негова помощ вие ще ангажирате своя потенциален потребител, ще привлечете вниманието му и ще имате възможността постепенно да го убедите да избере вас и вашето предложение.

Разказването на истории е форма на изключително креативен копирайтинг. То трябва да постави в удачен и увлекателен контекст нуждите на вашия клиент, проблемът, който вашият бизнес ще разреши за него, както и възможностите, които ще се открият пред клиента, след като потребява вашия продукт.

Действието в сторителинга обикновено се развива в три действия:

Начин №2: Разрешете проблем!

Потребителят вече се е осведомил както за своята потребност, така и за потенциалните предложения на пазара. Той вече предприема своята втора стъпка, а именно да обмисли точно кой продукт ще реши в най-голяма степен неговият проблем. И тук на ход сте вие!

Ако искате да пишете рекламно съдържание, което е директно и от полза на вашите клиенти, то тогава можете да разчитате на този метод. Най-големите предимства на подобен текст е, че той е кратък, стегнат, насочен директно към основната цел и се фокусира върху нуждите на потребителите, а не върху желанията им.

Тук целта ви не трябва да е промотиране на продукта, а акцентиране върху онази негова част, която е пряко свързана с нуждата или проблема. Запомнете, че вашите потребители са ви открили, търсейки отговор на свой специфичен проблем. Трябва да им предоставите наистина полезна информация.

В този случай можете да избирате между няколко различни вида съдържание, включително и статии от типа „Как да…“, списъци, насочващи текстове, статии за въпроси и отговори и др.

Начин №3: Въздействайте емоционално!

Емоционалното въздействие е вероятно най-трудно да се постигне само и единствено чрез текст. Нещо повече – потребителят вече почти е взел решение за закупуването на даден (вероятно конкурентен) продукт и това е вашият последен шанс да го привлечете към себе си.

Рискуваме да сме доста строги, но и справедливи със следното твърдение: Емоционалните подбуди са по-предпочитани от маркетинг специалистите, защото са по-лесно манипулируеми от рационалните. Това е така, защото психологически ние сме по-склонни да отговорим на емоции, идващи от заобикалящата ни среда, отколкото да провокираме собствената си логика.

В тази връзка, няма по-добри от филмовото студио “Pixar”. Преди повече от 20 години хората в него си зададоха въпроса „Какво ще стане ако играчките имаха чувства?“. Резултатът: „Играта на играчките“ – изключително чаровен, забавен, но лишен от логика филм (понеже играчките не могат да са одушевени), който печели сума от бокс офиса 10 пъти по-голяма от първоначалния филмов бюджет.

Когато се зачудиха втори път, въпросът вече беше: „Какво ще стане ако чувствата имат чувства?“. „Отвътре навън“ съдържаше шеги за малки и големи, а смелият и интелигентно изграден сюжет накара стотици семейства да се върнат в киносалоните и да гледат филма отново, като по този начин осигуриха близо 900 милиона долара приходи.

Но какво прави тези два филма толкова доходоносни? Защо приковаха вниманието не само на децата, но и на техните родители? Какво ги накара да се наредят сред съвременните анимационни класики? Много просто – тук отново се намесват трите емоционални ключа, които специалистите използват още от зората на маркетинга:

Именно тези емоционални подбудители карат хората да купуват продуктите и услугите на различните компании. Но… Трябва да прецените доколко е уместно да ги използвате в своя собствен бизнес. Ако предлагате продукти за крайно потребление и целевият ви пазар не съдържа особености, които задължително трябва да вземете предвид при изграждане на своята рекламна кампания или контент маркетинг стратегия, то бихме ви дали по-скоро зелена светлина за използването им.

Но ако естеството на вашия бизнес е обвързано с други фирми като клиенти, трябва да знаете, че емоционалните подбудители ще са сведени до минимум. B2B маркетингът разчита на логиката и рационалното мислене.

Разбира се, тези три начина могат да се използват заедно за постигане на още по-голямо въздействие върху потребителите от вашия целеви пазар. Но процесът на покупка и особеностите на вашите клиенти трябва да бъдат винаги добре анализирани и интерпретирани. Ето защо, когато дойдете в Tendrik, ние винаги се стремим да разберем повече за вас, вашия бизнес и целеви пазар.

Използвали ли сте преди някой от тези три елемента в своята копирайтинг стратегия? Ще се радваме да разберем за вашия опит и постигнати резултати, споделени в коментарите по-долу.

А ако имате нужда от някой, който да постави вашия продукт в контекста на завладяваща история, която ще провокира вашия читател, не се колебайте да се свържете с нашия екип от професионални копирайтъри!