Успешна OpenCart интеграция с eMag

emag интеграция

Отдавна завладял българския пазар, понастоящем eMag е един от най-големите онлайн магазини в България. Фирмата е собственост на румънските „Dante International”, като към момента тя оперира в четири държави (България, Унгария, Полша и Румъния). В България тя продължава със стремглавото си развитие – тя е една от първите, които представиха концепцията “Black Friday” на българите. И въпреки че надсловът им е „Широка гама от продукти“ и осигуряват голямо разнообразие, те няма как да предложат всички съществуващи продукти. Затова eMag спомогна и за въвеждането на Marketplace платформата в България. Тя позволява на доверени партньори на фирмата да предлагат собствени продукти на техния уебсайт. По този начин се предлага достъп до по-голям асортимент от покупки (а всичко това може да стане само чрез един потребителски акаунт). Всеки един от партньорите има възможността да увеличи собствената си аудитория и да достигне до повече клиенти. За справка, само по време на Black Friday 2016 поръчките от сайта са достигнали 27,7 млн лева.

Интеграция с eMag

Първото нещо, което трябва да направите, за да станете партньор на eMag, разбира се, е да се свържете с тях и да им предоставите подробна информация за вашия бизнес. След последвал сключен договор между вас и eMag, ще ви бъде даден достъп до техния Marketplace. Това е и мястото, през което можете да добавяте и премахвате продукти, да преглеждате и приемате поръчки, направени към вас. Продуктите си може да качвате ръчно през техния интерфейс. Tова е проблемно обаче, когато предлагате голям брой продукти и би било трудно да се следят ръчно. Също, ако не продавате само в eMag, при всяка направена поръчка ще трябва да обновявате и информацията в Marketplace-а на eMag.

Модули, които помагат за интеграцията

eMag са опитали да предложат решение за автоматизация на процеса между тях и търговците – представили са модули за двете най-известни платформи за електронна търговия OpenCart и Magento. Но ако трябва да бъдем напълно честни, разбработеният от тях модул не работи добре.

След дълги сблъсъци и борби с него, ние решихме да изградим свой собствен модул за интеграция, който да представим на нашите клиенти. Мотивацията ни се състоеше в желанието ни да улесним нашите клиенти и да предоставим едно оптимално решение на често срещан проблем. Разработеният от нас модул е лесен за интеграция и използване и можем честно да претендираме, че към момента е един от най-добрите решения, които се предлагат на пазара. По-долу ще ви представим детайлна информация за това как точно работи, за да може да се убедите и нагледно в изпълнението на целта му.

Първо ще се съсредоточим върху предизвикателствата, които срещнахме при интеграцията с eMag. Едно от най-големите от бяха беше строгите документални изисквания. Например за категория „Мода“ името на продукта трябва да бъде в следната последователност: име, марка, модел, цвят, размер, последвано от други характеристики (ако има такива).

Дантелена Рокля MEGZ W16/23,Черен,размер M/L

Докато на собствения си сайт, нашите клиенти наименоват продуктите си най-често така: Дантелена рокля

Така разбираме, че дори интеграцията да бъде представена като напълно автоматизирана, ние пак се нуждаем от ръчна настройка на тези характеристики и имена.

Разработили сме две решения, целта на които е да улеснят работата на нашите клиенти.

eMag Match

Това е и най-удобният вариант, когато продуктът вече съществува в eMag. Въпросната интеграция също включва доста работа на ръка, но тя ще се извърши само веднъж.

Първото нещо, което трябва да направим, е да намерим продукта в страниците на eMag и продукта на нашия уебсайт.

emag

Продължавайки да използваме този пример, виждаме, че дамската рокля в eMag е с ID: DLH853BBM (което е и последното нещо в URL-a). След което намираме ID-то на продукта в нашия уебсайт (след като сме влезли да редактираме, го намираме отново в края на URL-а) и го добавяме в модула, който сме изградили.

emag

opencart

След като го добавим, на определен период от време този продукт си обновява количеството и така вероятността да продадем артикул, който нямаме, е минимална. Най-голямата полза за нас е, че не изчакваме eMag да валидира продукта ни, а започваме да го продаваме веднага. Докато при стандартния начин, след качването на нов продукт трябва да изчакаме служител на eMag да провери дали всичко е наред с него. С този метод прескачаме цялата валидация и продуктът се появява директно на уебсайта.

(Важно е също снимките на продукта да бъдат на бял фон и в размер, специфичен за категорията. Това също ни помага да избегнем процеса на валидация от eMag.)

Цялостен eMag модул

интеграция opencart

Преди гореспоменатия лесен начин за добавяне на продукти (а и в случай, че продуктът ни изобщо не съществува в eMag), разработихме модул, който да изпраща продуктите до базата на eMag и след валидация да бъдат пуснати за продажба.

Предимствата от използването му са многобройни:

  • По този начин спестяваме голямо количество ценно време, което можем да вложим в развитието на нашия бизнес;
  • Ние сме и изключително улеснени – измежду многото други функционалности, с този модул количествата се обновяват автоматично;
  • Той е с удобен и лесен за използване интерфейс;
  • Най-хубавото е, че той е адаптивен за различни типове бизнес.

Тези и много други са причините за преминаване към автоматизация на процеси и дейности, които могат да го позволят. По този начин не само пестим важно време (а понякога и нерви), получаваме многобройни позитиви за своя бизнес, но и залагаме на неговото развитие.

В модула трябва да попълним следните данни: username, password, vendor code.

След това свързваме нашата категория към съотвената такава на eMag.

emag

Например направили сме релация между категорията ни „Луксозно осветление, полилеи“ и категорията в eMag „Осветителни тела“.

Оттам следва да свържем и характеристиките.

emag

Тук сме посочили характеристиката „брой лампи“ в емаг да сочи към „брой гнезда“ в нашия уебсайт.

След направените връзки между нашия онлайн магазин и eMag вече можем да качваме продукти само с един единствен бутон.

emag

Полето е текстово – тоест може да се редактира, за да покрие всички изисквания на eMag. Редактирането става ръчно и според техните стандарти.

Виждаме изброени всички продукти, като срещу тези, които още не са качени в eMag, има 2 бутона: „качи продукт“ и „ръчно добавяне“.

При избиране на „качи продукт“ ще вземем всички направени релации за категориите и атрибутите и ще ги изпратим по стандарта на eMag.

При избиране на „ръчно добавяне“ ще ни се визуализира форма с категория и в последствие всички характеристики към категорията, изисквани от eMag.

emag

След всички попълнени характеристики, продуктът се изпраща с тях без да взима тези, които сме вече свързали. След изпращането му, той може да бъде намерен в Marketplace на eMag. В самото начало статусът няма да бъде „публикуван“, а „очаква валидация“ от администраторите. Времето за валидация на един продукт зависи от самия период и натовареността на платформата, затова няма как да се определи с точност, но до около седмица продуктите биват валидирани.

emag

Можем да обобщим, че интеграциите на онлайн магазина ви са не само необходими, но и a game-changer, направени по правилния начин. В случая, ако магазинът ви не е интегриран в eMag, може да ви коства много време и усилия. Но кой е правилният начин? Този, който ви спестява време, който улеснява процеса на интеграция и предоставя удобни и лесни решения за належащи проблеми. Ние ви предлагаме решение за вашите най-чести проблеми с eMag. Ако желаете да се възползвате от нашия eMag модул, свържете се с нас.

 

А ако желаете да се запознаете повече с нашата дейност и проектите, върху които сме работили, може да го направите тук. Насреща сме и за всякакви допълнителни въпроси, които може да имате.