Tendrik

Блогът – задната вратичка на онлайн магазините

laptop with blogpost

Онлайн търговията е изключително динамична среда, с клиенти, които стават все по-взискателни към предпочитаните от тях компании. Този процес далеч не е изненадващ, но много търговци подценяват новите правила на интернет, водещи до дълготраен успех.

Истината е, че при толкова ожесточена конкуренция, ви е нужен допълнителен подход към вашите клиенти. Някаква вратичка, отварянето на която да ги запознае още по-отблизо с бранда ви; пространство, в което те да се почувстват част от едно общо преживяване. Наред с това е добре да създадете още един информационен канал, чрез който да промотирате продуктите си и да се разграничите от вашите конкуренти.

Създаването на блог (и редовното му поддържане) е ефективно решение за тези нови предизвикателства, поставени пред вашия бизнес. Ако желаете онлайн магазинът ви да е в наистина завършен вид, блогът трябва да е градивна част от вашата стратегия.

Що е то „блог“?

Най-просто казано, блогът е пространство, в което водещият  пуска публикации с интересна за дадена аудитория информация. Блоговете имат силно дискусионен елемент, с възможност за потребителите да оставят коментари и разискват засегнатите теми.

В контекста на онлайн търговията, блогът вече е неизменна част от имиджа на всеки сериозен бранд. Той осъществява „моста“ между компанията и нейните клиенти и фенове, като същевременно спомага и за по-доброто представяне на вашия уебсайт в онлайн търсачки като Google, Bing и Yahoo.

Какво може да публикувам (и как) в блога на моя онлайн магазин?

Интернет инфраструктурата е еволюирала толкова много, че бизнес блогът вече е пространство с шокиращо много възможности. Обективно погледнато, може да ръководите блога на вашия онлайн магазин изцяло по свое усмотрение. Но все пак съществуват няколко неписани правила, свързани с успеха на бизнес блоговете:

Нека вземем например стандартния сценарий, в който разполагате с онлайн магазин за дрехи. Във вашия блог може да публикувате както постове, фокусиращи се на ваши специфични артикули (със снимки), така и да напишете топ 10 на интересни дрехи от колекция „Есен-зима – ’15/16“, и какви трендове забелязвате там. И двете ще са от полза за вашите читатели.

Какво печеля, ако поддържам блог?

Качественият блог прави всеки успешен онлайн бизнес още по-успешен. Нека погледнем три от най-важните ползи от воденето на блог (които все пак са само част от предимствата за вас):

Колко трудно е поддържането на блог?

Отговорът тук варира според спецификите на вашия онлайн магазин, наличния ви персонал и заетостта ви. Някои бизнеси предпочитат сами да поддържат своя блог. Други разчитат на фрийлансъри (писатели на свободна практика), които да поемат управлението на блог съдържанието. Трети наемат външна фирма да се грижи за това.

Във всички случаи, поддържането на качествен блог изисква няколко важни елемента:

Всички тези елементи – наред с още множество дребни детайли, дефинират „трудността“ на ръководенето на качествен блог. Но ако трябва да сме честни, в повечето случаи това е изключително лесен процес, свързан само с ползи за вашия бизнес.

Бъдещето на блоговете

Блоговете са неизменна част от интернет пространството през последните 20 години и може да бъдете сигурни, че значимостта им няма да намалее. Напротив – те стават все по-актуални и нужни, макар и претърпявайки леки козметични трансформации.

Една интересна „метаморфоза“ е появата на Vlog-овете (видео блогове). Vlog-oвете са предпочитани от новите поколения интернет потребители поради редица фактори (увеличен брой мобилни устройства; предпочитание към изцяло визуално смилане на нова информация и други).

Евентуалният ефект на Vlog-ове е обвързан със спецификите на вашия онлайн магазин. За много брандове, Vlog-овете са още по-добър начин да предложат изчерпателни ревюта на свои артикули. Други се фокусират върху специфични информационни рубрики (сходни на нишови емисии новини). Във всички случаи, по този начин бизнесът ви си гарантира допълнителен източник на трафик: такъв от социалните видео мрежи като YouTube или Vimeo.

Независимо от вашата пазарна ниша, добре е присъствието на блог или Vlog да бъде градивна част от стратегията ви за комуникация с клиенти и повишаване на интереса им към вас. Ползите са наистина много.