Едва ли има някой, който се съмнява, че най-големите мрежи, Google и Facebook, са двата основни източника за генериране на трафик към вашия уебсайт. Ето защо рекламата в тези две платформи е от съществено значение за успеха на вашия онлайн бизнес.

Как работи PPC?

От самото име, може да предположите, че Pay-Per-Click е вид реклама “плати за клик”. Буквално. Вие плащате само и единствено за клик върху линка към вашия уебсайт, а не за всяко едно показване (импресия) на рекламата. Кликването генерира т.нар. „lead“. Колкото повече кликове генерира вашата реклама, съвсем логично броят на lead-ове се увеличава. Заедно с това, рекламата ви започва да се показва на още повече онлайн потребители. Това повишава видимостта на вашия уебсайт и ви помага да превърнете обикновения онлайн посетител в реален клиент на вашите продукти или услуги.

Кои са положителните страни на PPC рекламата?

Предимствата на платените кампании в Google и Facebook са редица. Ето и най-важните сред тях:

  • Таргетиране по определени думи и фрази, които могат да бъдат управлявани и модифицирани по всяко време;
  • Таргетиране по географски и демографски данни на потребителите;
  • Видими резултати и ефективна реклама, докато сами определяте рекламния си бюджет;
  • Възможността за водене на ежедневни статистики.

Ако искате да реализирате приходи от онлайн продажби е добре да сте подготвени за инвестиция в PPC кампании. В тази връзка е добре да сте запознати с два основни показателя, които се използват за планирането, изпълнението и оценката на една РРС кампания:

1 Cost Per Click (CPC)

Това е цената, която сте готови да дадете за клик и според която се преценя дали да се даде предимство на вашата реклама пред тези на вашите конкуренти.

2 Click Through Rates (CTR)

Този коефициент показва степента на кликвания и посещения на вашия сайт чрез платената реклама в процентно съотношение. Той ни помага да отчетем колко процента от осъществените конверсии (посещения на сайта през рекламата) са се превърнали в реализирана покупка от страна на потребителите. Този коефициент ни помага да анализираме резултатите, изведени от дадена реклама и да я оптимизираме, ако съответните резултати не ни удовлетворяват.

Какво представлява PPC кампанията?

Когато стане дума за PPC кампании, най-важният фактор, който трябва да се следи, е възвращаемостта на инвестицията. Кампанията може да бъде ефективна, когато тя е максимално таргетирана по определени думи или фрази. Такива могат да бъдат онези ключови думи, които са свързани с дейността на вашия бизнес. Това позволява на кампанията да бъде гъвкава и съобразена с нуждите и потребностите и на вашите потребители, и на вас самите.

За да бъдат ключовите думи, фрази и самата реклама напълно ефективни, вие трябва много добре да познавате клиентите си. Трябва да сте наясно с целевите си групи и с техните потребности. Понякога е най-добре да се поставим на тяхно място и да мислим като тях. Ние знаем, че всеки внимателен подход е от голяма важност към достигането до крайната цел.

Какви възможности предлага таргетирането на аудитория?

За да създадете най-добрата аудитория за вашия бизнес се изисква време. Това са ваши потенциални и реални клиенти, които имат интерес към предлаганите от вас продукти или услуги. Тук се включва възрастта, пола, интересите, географското местоположение и още куп детайли, относно онлайн потребителите които имат или биха имали интерес към вашия бизнес. Не забравяйте, че ако имате физически магазин, това не означава, че клиентите, които ви посещават лично, имат сходен профил с потенциалните ви онлайн клиенти. Често пъти, има разминавания на аудиторията на даден физически магазин, сравнен с онлайн магазин на същия бизнес.

Самото таргетиране на аудиторията може да бъде:

Широко таргетиране – когато вашият бизнес е млад или прави първите си стъпки в дигиталния свят. Все още не сте напълно наясно кои са вашите клиенти и какви са техните специфики и искате да опознаете по-обобщено поведението на хората в онлайн пространството. Ако търсите нови клиенти, това също е изключително полезен подход да промотирате бизнеса си към хора, които до момента не са имали досег с предлаганите от вас продукти и услуги.

Тясно таргетиране – ако вече знаете поне приблизително как изглежда онлайн профила на вашия мечтан клиент, то можете да използвате този похват. При него избирате хора от определена възрастова група, със зададени интереси, с конкретно онлайн поведение и т.н. Този метод се ползва основно при ремаркетинг кампаниите.

Има ли разлика между РРС реклама и SEO?

Да! SEO оптимизацията (Search Engine Optimization) е процес, свързан с генерирането на органичен трафик към вашият уебсайт. Това е трафик, за който не сте платили и чрез който по естествен път (чрез онлайн съдържание, външни връзки и препратки от социалните мрежи) посетителите посещават вашия уебсайт. PPC (Pay-Per-Click) кампаниите пък са точно обратното – всяко генерирано кликване върху линка е заплатено и направлявано.

А има ли нещо общо между тях?

Да! Общото между PPC и SEO, е че са обединени в семейството на т.нар. Search Engine Marketing (преведено буквално „маркетинг в търсачките“) или за по-накратко SEM. Важното и при PPC, и при SEO, че трябва да бъде отделено време за правилното планиране и организиране, защото вашият бизнес не е единственият, който е онлайн. Потребителите започват все по-често да ползват интернет като източник на информация и търсене на стоки, а бизнесите се пускат в смела надпревара за привличане на потребителското внимание. При едновременното планиране на SEO и PPC, вие ще увеличите трафика към сайта на вашия бизнес и чрез платените канали и по органичен начин, което ще оптимизира бюджета ви и ще даде предимство на вашия бизнес.

Защо услугите на Tendrik ще са ви от полза?

Качественото управление на PPC рекламните кампании чрез Google AdWords и Facebook Ads ще дадат силно отражение върху онлайн позиционирането на вашия уебсайт чрез спечелен трафик към него. Това ще повлияе и върху видимостта, постигната по органичен начин в търсачките. Органичният трафик става все по-трудно постижим, имайки предвид силното развитие на конкурентната среда, но не и невъзможен. С добре оптимизирана РРС кампания, могат да се постигнат резултати, които ще увеличат трафика към вашия сайт както по органичен начин, така и чрез платената реклама. За подобен род кампании се изисква постоянство и внимателно наблюдение, а данните, които биват генерирани, подлежат на подробен и обстоен анализ с цел оптимизиране и подобряване на следващи кампании.

За да бъде вашата PPC кампания успешна, ние ви предлагаме професионално и навременно консултиране. След определянето на вашите ключови думи, фрази и промоционален текст, нашият екип ще ви помогне в изпълнението и управлението на вашите Google AdWords и Facebook Ads кампании за постигането на така желаните отлични резултати. С нашия професионализъм и опит ще успеете да достигнете до точните потенциални клиенти. С правилното таргетиране и рекламиране заедно ще повишим вашите онлайн продажби!

ИЗПРАТЕТЕ ЗАПИТВАНЕ